Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Tranzitia catre o alimentatie RAW – 7 pasi (II)

Tranzitia catre o alimentatie RAW – 7 pasi (II)

In articolul de astazi voi continua prezentarea urmatorilor 5 pasi esentiali in tranzitia catre o alimentatie Raw Vegana si implicit catre o viata frumoasa si sanatoasa.

Pasul 3

Deja am ajuns la dieta vegetariana!! :) Nu, nu te speria, aceasta este o faza foarte distractiva! Vei observa ca nici nu trebuie sa depui efort. Daca ai respectat recomadarile de la Pasul 2 timp de cel putin 1-2 luni, organismul insusi va refuza anumite alimente toxice. Asa ca sa nu te mire de ce nu mai "rezonezi" cu restaurantul unde mancai cea mai buna friptura, sau cu deserturile pline de zahar, margarina etc. Aceasta este o faza in care este foarte important sa te informezi cu privire la beneficiile pe care le aduce sanatatii, vegetarianismul. Astfel iti vei pastra motivatia de a-ti imbunatati stilul de viata, dar vei intelege si ce impact pozitiv poti avea asupra mediului in care traiesti.

De asemenea, iti recomand si cateva documentare interesante si inspirationale pe care le poti viziona: "Fat, Sick, and Nearly Dead",  "Earthlings", "Food Matters",  "12 Steps to Raw Food" Partea 1,  "12 Steps to Raw Food" Partea 2, "Forks over Knives", "Hungry for Change". Precum si cateva carti extraordinare ce iti vor intari cunostintele in domeniul stiintei din spatele longevitatii si alimentatiei vegetariene/vegane: "Studiul China" de Dr. Colin T. Campbell, Operele lui Joel Furhman, "The Detoxification Miracle Sourcebook"" de Dr. Robert Morse, "80/10/10" de Dr. Douglas Graham.

Cauta inspiratie si sustinere, pretutindeni, la blogeri vegetarieni sau vegani, urmareste povesti de succes pe Youtube (cauta-l pe Bill Barlow si pe Dave de la Raw Food Trucker). S-ar putea sa gasesti inspiratie la apropiati, in propriile tale realizari de pana acum sau pur si simplu trecand in revista multimea de studii stiintifice care continua sa sustina beneficiile unei diete bazate pe hrana vie.

Pe masura ce continui sa iti schimbi stilul de viata, vei constata inevitabil cum o "ceata mentala" se indeparteaza. Aproape toata lumea experimenteaza un surplus de energie, o imbunatatire a starii de sanatate, simptomele anterioare ale diverselor afectiuni se modifica pozitiv si semnificativ si parca incepi sa "reinvii", redescoperindu-ti pasiunea pentru viata. Optimizandu-ti dieta, vei observa o schimbare in atitudinea ta asupra vietii, vibratia creste si la fel si puterea de a merge mai departe in aceasta calatorie catre o noua viata, mai frumoasa si mai sanatoasa.

Daca simti ca organismul are nevoie de proteine, incearca sa consumi cantitati mici de produse din soia sau tofu, cereale, seminte si nuci si cat mai multe legume.

Foarte important, daca pana acum nu erai obisnuit(a) sa te hidratezi bine, de acum inainte bea multa apa (2-3 l/zi)!!

"Fie ca alimentele sa fie medicamentele voastre." Hipocrate

Pasul 4

Pregatit(a) pentru 50% Raw 

Acesta este un alt pas distractiv. Vei vedea cat de mult iti vei dori sa experimentezi mancaruri noi, sa-ti lasi creativitatea sa combine arome, ingrediente ce nici nu-ti treceau prin cap pana acum ca pot exista. Important este sa-ti achizitionezi si cateva echipamente care sa te ajute pe mai departe (cu siguranta vei avea nevoie de un blender, poate chiar si de un storcator de legume si fructe). Cu cat vei acumula mai multa informatie, cu atat iti vei dori sa-ti creezi obiceiuri mai sanatoase.

In aceasta etapa iti poti incepe ziua cu un Smoothie Raw sau cu un Suc Natural preparat in casa (poti combina o varietate de legume si fructe in functie de preferinte). Incearca sa incluzi in dieta zilnica acest mic dejun sanatos, in locul cerealelor sau a toast-ului de dimineata. Apoi, iti recomand sa ai in permanenta cu tine fructe proaspete sa le consumi ca si gustari in timpul zilei. Trebuie sa recunosc ca acest stil de viata "impune" o mai buna organizare a meselor. Dar merita, avand in vedere energia pozitiva si pofta de viata pe care le primesti in schimb :).

Continua sa-ti imbunatatesti alimentatia pana cand ajungi sa consumi 60-70% din mancaruri nepreparate termic. De exemplu, incepe cu un mic dejun complet raw, iar apoi alege inca o masa raw (pranzul sau cina). Astfel, curand organismul va simti nevoia sa primeasca cat mai multa hrana vie. Daca crezi ca te ajuta, stabileste-ti un meniu saptamanal, gandeste-te ce ti-ai dori sa mananci, astfel incat sa-ti achizitionezi din timp ingredientele necesare.

Pasul 5

Eliminand cerealele ajungem la 75% Raw

Stiai ca cerealele sunt foarte acide si irita mucoasa tractului intestinal? Multe persoane au intoleranta la gluten (pe care-l gasim in cereale precum grau sau secara) si odata ce elimina din alimentatie produsele ce-l contin, incep sa piarda din greutatea in exces si sa se simta mult mai bine. In plus, glutenul in exces poate provoca alergii, probleme ale pielii, artroze, afectiuni neurologice si alte boli cronice sau degenerative. Fibrele din cereale sunt in general utile, dar excesul si anumite componente (acidul fitic) pot reduce absorbtia unor minerale esentiale (calciu, magneziu, zinc, fier).

In general, dupa 2 saptamani in care nu ai consumat cereale vei observa ca pofta se reduce destul de mult, iar in final chiar dispare. Daca esti un iubitor/iubitoare de paine, poti consuma alternativa sanatoasa raw deshidratata.

Pasul 6

75% - 80% Raw

Nu uita ca aceasta este o calatorie, o trecere care nu este intotdeauna usoara, dar ale carei rezultate sunt minunate. Scopul principal este acela ca dupa o perioada de timp (in functie de cum raspunde organismul fiecaruia) sa consumi cat mai multa hrana vie. Nu pune presiune pe necesitatile organismului si nu-l priva de anumite "cerinte", doar pentru ca iti doresti sa fi perfect, sa fi in "trend", sau mai stiu eu cum. Nu transforma aceasta incantatoare calatorie catre o viata frumoasa si sanatoasa, intr-o competitie.

Profita de abundenta de fructe, legume, verdeturi, nuci, seminte, germeni si vlastari (plus multe alte super-alimente) si prepara-ti alternative sanatoase ale mancarurilor gatite preferate. Toate informatiile acumulate in aceasta perioada iti vor fi de folos sa-ti satisfaci toate poftele (pizza, burgeri, diverse branzeturi, toate pot fi acum usor de preparat in varianta raw). Te vei simti minunat, vei deborda de energie si vei resimti toate efectele pozitive ale hranirii organismului cu alimente de vibratie inalta, ce regenereaza celulele si alcalinizeaza corpul.

Datorita faptului ca fiecare organism este unic nu cred ca ar trebui sa ne incadram intr-un anumit standard, astfel incat ofera-ti libertatea de a experimenta, descoperind alimentele si rapoartele care ti se potrivesc cel mai bine.

Pasul 7

Bucura-te de transformarea ta, de sustinerea pe care ti-a oferit-o cel mai de seama aliat al tau in aceasta calatorie, organismul acesta minunat, care stie mai multe decat nu vom fi noi capabili sa intelegem vreodata. Bucura-te de o viata frumoasa, sanatoasa, in care echilibrul joaca unul dintre cele mai importante roluri.

Concluzie:

Tranzitia catre un stil de viata sanatos bazat pe o alimentatie preponderent raw vegana trebuie sa fie un proces usor, distractiv, placut. Experienta este unica, iar rolul acestei calatorii este de a te purifica la toate nivelele: spiritual, mental, emotional si fizic.

Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Tranzitia catre o alimentatie RAW – 7 pasi (II)

In articolul de astazi voi continua prezentarea urmatorilor 5 pasi esentiali in tranzitia catre o alimentatie Raw Vegana si implicit catre o viata frumoasa si sanatoasa.

Pasul 3

Deja am ajuns la dieta vegetariana!! 🙂 Nu, nu te speria, aceasta este o faza foarte distractiva! Vei observa ca nici nu trebuie sa depui efort. Daca ai respectat recomadarile de la Pasul 2 timp de cel putin 1-2 luni, organismul insusi va refuza anumite alimente toxice. Asa ca sa nu te mire de ce nu mai „rezonezi” cu restaurantul unde mancai cea mai buna friptura, sau cu deserturile pline de zahar, margarina etc. Aceasta este o faza in care este foarte important sa te informezi cu privire la beneficiile pe care le aduce sanatatii, vegetarianismul. Astfel iti vei pastra motivatia de a-ti imbunatati stilul de viata, dar vei intelege si ce impact pozitiv poti avea asupra mediului in care traiesti.

De asemenea, iti recomand si cateva documentare interesante si inspirationale pe care le poti viziona: „Fat, Sick, and Nearly Dead„,  „Earthlings„, „Food Matters„,  „12 Steps to Raw Food” Partea 1,  „12 Steps to Raw Food” Partea 2, „Forks over Knives”, „Hungry for Change”. Precum si cateva carti extraordinare ce iti vor intari cunostintele in domeniul stiintei din spatele longevitatii si alimentatiei vegetariene/vegane: „Studiul China” de Dr. Colin T. Campbell, Operele lui Joel Furhman, „The Detoxification Miracle Sourcebook”” de Dr. Robert Morse, „80/10/10” de Dr. Douglas Graham.

Cauta inspiratie si sustinere, pretutindeni, la blogeri vegetarieni sau vegani, urmareste povesti de succes pe Youtube (cauta-l pe Bill Barlow si pe Dave de la Raw Food Trucker). S-ar putea sa gasesti inspiratie la apropiati, in propriile tale realizari de pana acum sau pur si simplu trecand in revista multimea de studii stiintifice care continua sa sustina beneficiile unei diete bazate pe hrana vie.

Pe masura ce continui sa iti schimbi stilul de viata, vei constata inevitabil cum o „ceata mentala” se indeparteaza. Aproape toata lumea experimenteaza un surplus de energie, o imbunatatire a starii de sanatate, simptomele anterioare ale diverselor afectiuni se modifica pozitiv si semnificativ si parca incepi sa „reinvii”, redescoperindu-ti pasiunea pentru viata. Optimizandu-ti dieta, vei observa o schimbare in atitudinea ta asupra vietii, vibratia creste si la fel si puterea de a merge mai departe in aceasta calatorie catre o noua viata, mai frumoasa si mai sanatoasa.

Daca simti ca organismul are nevoie de proteine, incearca sa consumi cantitati mici de produse din soia sau tofu, cereale, seminte si nuci si cat mai multe legume.

Foarte important, daca pana acum nu erai obisnuit(a) sa te hidratezi bine, de acum inainte bea multa apa (2-3 l/zi)!!

„Fie ca alimentele sa fie medicamentele voastre.” Hipocrate

Pasul 4

Pregatit(a) pentru 50% Raw 

Acesta este un alt pas distractiv. Vei vedea cat de mult iti vei dori sa experimentezi mancaruri noi, sa-ti lasi creativitatea sa combine arome, ingrediente ce nici nu-ti treceau prin cap pana acum ca pot exista. Important este sa-ti achizitionezi si cateva echipamente care sa te ajute pe mai departe (cu siguranta vei avea nevoie de un blender, poate chiar si de un storcator de legume si fructe). Cu cat vei acumula mai multa informatie, cu atat iti vei dori sa-ti creezi obiceiuri mai sanatoase.

In aceasta etapa iti poti incepe ziua cu un Smoothie Raw sau cu un Suc Natural preparat in casa (poti combina o varietate de legume si fructe in functie de preferinte). Incearca sa incluzi in dieta zilnica acest mic dejun sanatos, in locul cerealelor sau a toast-ului de dimineata. Apoi, iti recomand sa ai in permanenta cu tine fructe proaspete sa le consumi ca si gustari in timpul zilei. Trebuie sa recunosc ca acest stil de viata „impune” o mai buna organizare a meselor. Dar merita, avand in vedere energia pozitiva si pofta de viata pe care le primesti in schimb :).

Continua sa-ti imbunatatesti alimentatia pana cand ajungi sa consumi 60-70% din mancaruri nepreparate termic. De exemplu, incepe cu un mic dejun complet raw, iar apoi alege inca o masa raw (pranzul sau cina). Astfel, curand organismul va simti nevoia sa primeasca cat mai multa hrana vie. Daca crezi ca te ajuta, stabileste-ti un meniu saptamanal, gandeste-te ce ti-ai dori sa mananci, astfel incat sa-ti achizitionezi din timp ingredientele necesare.

Pasul 5

Eliminand cerealele ajungem la 75% Raw

Stiai ca cerealele sunt foarte acide si irita mucoasa tractului intestinal? Multe persoane au intoleranta la gluten (pe care-l gasim in cereale precum grau sau secara) si odata ce elimina din alimentatie produsele ce-l contin, incep sa piarda din greutatea in exces si sa se simta mult mai bine. In plus, glutenul in exces poate provoca alergii, probleme ale pielii, artroze, afectiuni neurologice si alte boli cronice sau degenerative. Fibrele din cereale sunt in general utile, dar excesul si anumite componente (acidul fitic) pot reduce absorbtia unor minerale esentiale (calciu, magneziu, zinc, fier).

In general, dupa 2 saptamani in care nu ai consumat cereale vei observa ca pofta se reduce destul de mult, iar in final chiar dispare. Daca esti un iubitor/iubitoare de paine, poti consuma alternativa sanatoasa raw deshidratata.

Pasul 6

75% – 80% Raw

Nu uita ca aceasta este o calatorie, o trecere care nu este intotdeauna usoara, dar ale carei rezultate sunt minunate. Scopul principal este acela ca dupa o perioada de timp (in functie de cum raspunde organismul fiecaruia) sa consumi cat mai multa hrana vie. Nu pune presiune pe necesitatile organismului si nu-l priva de anumite „cerinte”, doar pentru ca iti doresti sa fi perfect, sa fi in „trend”, sau mai stiu eu cum. Nu transforma aceasta incantatoare calatorie catre o viata frumoasa si sanatoasa, intr-o competitie.

Profita de abundenta de fructe, legume, verdeturi, nuci, seminte, germeni si vlastari (plus multe alte super-alimente) si prepara-ti alternative sanatoase ale mancarurilor gatite preferate. Toate informatiile acumulate in aceasta perioada iti vor fi de folos sa-ti satisfaci toate poftele (pizza, burgeri, diverse branzeturi, toate pot fi acum usor de preparat in varianta raw). Te vei simti minunat, vei deborda de energie si vei resimti toate efectele pozitive ale hranirii organismului cu alimente de vibratie inalta, ce regenereaza celulele si alcalinizeaza corpul.

Datorita faptului ca fiecare organism este unic nu cred ca ar trebui sa ne incadram intr-un anumit standard, astfel incat ofera-ti libertatea de a experimenta, descoperind alimentele si rapoartele care ti se potrivesc cel mai bine.

Pasul 7

Bucura-te de transformarea ta, de sustinerea pe care ti-a oferit-o cel mai de seama aliat al tau in aceasta calatorie, organismul acesta minunat, care stie mai multe decat nu vom fi noi capabili sa intelegem vreodata. Bucura-te de o viata frumoasa, sanatoasa, in care echilibrul joaca unul dintre cele mai importante roluri.

Concluzie:

Tranzitia catre un stil de viata sanatos bazat pe o alimentatie preponderent raw vegana trebuie sa fie un proces usor, distractiv, placut. Experienta este unica, iar rolul acestei calatorii este de a te purifica la toate nivelele: spiritual, mental, emotional si fizic.

Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! 🙂


Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! 🙂

Article banner new

Print Friendly, PDF & Email




4 thoughts on “Tranzitia catre o alimentatie RAW – 7 pasi (II)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.