Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Tractiunile – vedetele exercitiilor pentru spate

In articolul de astazi vom vorbi despre un alt exercitiu foarte important, care ajuta la dezvoltarea muschilor spatelui si bratelor. Este vorba asa cum ati intuit despre tractiune.

In ciuda parerii generale conform careia ai nevoie de brate puternice pentru a realiza o tractiune, acest exercitiu are un rol mai important in dezvoltarea musculaturii spatelui. Desi actiunea sa este complexa asupra corpului, simplitatea miscarii ne permitem sa ne antrenam oriunde avem disponibila o bara fixa ( acasa, la sala, in parc, etc ).

Tractiunea la bara fixa are doua variatii principale : tractiunea cu priza in pronatie si tractiunea cu priza in supinatie.

Tractiunea cu priza in pronatie se realizeaza prinzand bara cu palmele orientate in fata ( astfel incat sa vedem doar dosul palmei ). Distanta intre prinderi trebuie sa fie suficient de mare astfel incat miscarea sa fie posibila, asa ca cel mai bine luam o distanta cu cca 15-20 de centimetri mai mare in fiecare parte decat linia nivelului umerilor. Acest lucru ne va permite sa avem o priza larga si sa executam miscarea fluent. Scopul este sa ridicam corpul pana cand barbia trece de nivelul barei. Este important sa avem coloana vertebrala arcuita natural, astfel incat pieptul sa fie aliniat cu bara. Idealul este sa facem ridicarea in aproximativ o secunda in timp ce expiram, sa stam cu barbia deasupra barei inca o secunda, sa coboram apoi timp de doua secunde ( este important sa nu intindem complet bratele pentru a proteja tendonul bicepsului ) in timp ce inspiram. Numarul de repetari difera de la persoana la persoana.

IMG_7117

IMG_7118 IMG_7119

Tractiunea cu priza in supinatie se realizeaza prinzand bara cu palmele orientate spre interior, la o distanta egala sau mai mica cu distanta dintre umeri. Restul principiilor care se aplica sunt similare cu cele descrise mai sus.

IMG_7120

IMG_7119

IMG_7121

Ambele variante de tractiuni vin cu o tendinta naturala a corpului de a se balansa.Trebuie sa anulam aceasta tendinta, stabilizand corpul prin intermediul muschilor abdominali si de asemenea incrucisand picioarele.

Este important sa facem tractiuni ! Daca simti ca nu ai forta pentru asa ceva, nu dispera, nimeni nu s-a nascut puternic.Trebuie insa sa incerci…sa te antrenezi…sa progresezi. Asa ca incearca tractiunile cu ajutor in care o persoana iti sustine si impinge usor picioarele sau tractiunile in sala la aparatul cu contragreutati, unde poti incepe adaugand o greutate mai mare pe care apoi o poti reduce pe masura ce avansezi .

Din punct de vedere muscular, antrenam in acest exercitiu : marele dorsal, rotundul mare, trapezul inferior, romboizii si bicepsul .

Din punct de vedere psihologic, tractiunea este probabil unul dintre exercitiile care ajuta cel mai mult la capatarea increderii in fortele proprii, asa ca va recomand cu caldura sa incercati. Este un antrenament atat pentru baieti cat si pentru fete, ajuta la dezvoltarea fortei si a masei musculare si deoarece angreneaza zone intinse de pe suprafata spatelui, ajuta foarte mult in slabire.

You, only better !

Un articol by Alexandru Balan, fitness coach si co-owner in proiectul Tribul – un concept nou in Romania, ce antreneaza echipe de oameni pentru a-si regasi conditia fizica si sanatatea, zi de zi.

alex@fusiontribe.ro

www.fusiontribe.ro

Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *