Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Top 15 alimente pentru o inima sanatoasa

Top 15 alimente pentru o inima sanatoasa

De la sparanghel la nuci, fiecare din aceste alimente naturale ofera organismului nostru o doza puternica de fitonutrienti care previn deteriorarea celulelor si chiar mai mult, ajuta la refacerea lor. Aceasta este, de fapt, esenta prevenirii bolilor cardiovasculare. Dupa cum si cercetarile o arata, alimentatia joaca un rol important in mentinerea sanatatii inimii. Consumul unor alimente bogate in lipide duce, in timp, la acumularea de grasimi pe peretii arteriali. De aceea, este recomandat sa consumam alimente care ne protejeaza inima. Iata cateva dintre acestea!

Top alimente pentru o inima sanatoasa

1. Semintele de in Semintele de in contin acizi grasi omega 3, fibre, fitoestrogeni si proteine (aproximativ 20grame/100 grame de produs). Continutul foarte bogat in tiamina (vitamina B1), magneziu, fosfor, calciu si fier recomanda consumul acestor seminte, pe care le puteti adauga cu succes in diverse salate, biscuiti raw, torturi, smoothie-uri etc. Beneficiile semintelor de in au fost demonstrate cu ajutorul mai multor cercetari, printre care se regasesc si studii pentru scaderea nivelului colesterolui "rau", unde rezultatele consumului semintelor de in au fost remarcabile. Alte benefiicii ale semintelor de in mai sunt: scaderea trigliceridelor din sange si scaderea presiunii sanguine.

2. Avocado Avocado este o sursa importanta de antioxidanti, care protejeaza celulele corpului de efectele provocate de radicalii liberi. Se stie ca radicalii liberi sunt implicati in declansarea bolilor cardiovasculare, a anumitor forme de cancer si a altor afectiuni asociate imbatranirii (boala Parkinson, maladia Alzheimer etc.). Lipidele din avocado reprezinta o sursa de acizi grasi mononesaturati, in principal de acid oleic, care nu se depun pe artere, contribuind la buna functionare a sistemului cardiovascular.

3. Spanacul Spanacul este foarte bogat in luteina (un carotenoid important) si betacaroten, in vitamine din complexul B, folati, vitamina C, vitamina K, magneziu, potasiu, calciu, fier si fibre. De asemenea, spanacul este una dintre putinele surse vegetale ce contin co-enzima Q10 (CoQ10), vitala pentru sanatatea inimii si a musculaturii. Frunzele de spanac pot fi adaugate in salate si intr-o varietate de smoothie-uri raw.

4. Afinele Pe langa gustul delicios, afinele au si un continut ridicat si variat de nutrienti, ele continand: carotenoizi (betacaroten si luteina), flavonoizi (antocianina), polifenoli, vitamina C, vitamina K, folat, calciu, magneziu, mangan, potasiu si fibre. Toate aceste substante nutritive promoveaza importante efecte antiinflamatorii si ajuta la prevenirea afectiunilor cardiace. Afinele pot fi consumate singure, sau in combinatie cu alte fructe din aceasta categorie, cum ar fi capsunile, zmeura, merisoarele, murele, in salate de fructe, torturi raw, smoothie-uri etc.

5. Sparanghel  Sparanghelul ar trebui consumat mult mai des datorita continutului crescut de betacaroten si luteina, vitamine din complexul B (in special vitamina B1, B2, B6, dar nu numai), folati (vitamina B9), vitamina C, vitamina K, fier, fosfor, calciu, magneziu, zinc si fibre. Sparanghelul are putine calorii, este complet lipsit de colesterol si este foarte sarac in sodiu. Acestea, alaturi de multitudinea nutrientilor continuti il recomanda in dieta tuturor celor care doresc sa isi protejeze aparatul cardiovascular si sa isi intareasca sanatatea, in general. Sparanghelul poate fi servit in salate, sub forma de supa raw, dar chiar si inclus in diverse shake-uri.

6. Ovaz  Fulgii de ovaz sunt recunoscuti ca avand efecte protectoare asupra inimii deoarece pot reduce concentratia colesterolului (ca urmare a continutului ridicat in fibre solubile). Ovazul scade riscurile bolilor cardiace ca urmare a continutului in beta-glucan. Pe langa fibre si beta-glucan, fulgii de ovaz au si cantitati optime de acizi grasi omega 3, magneziu, potasiu, folat, niacina, calciu. Nutritionistii recomanda sa combinam fulgii de ovaz cu fructe de padure proaspete. De asemenea, ii mai putem utiliza in prepararea biscuitilor raw, a painii sau a prajiturilor raw.

7. Migdale Migdalele contin din plin acizi grasi omega 3, vitamina E (100 grame de migdale asigura un aport de vitamina E de 175% din doza zilnica recomandata), magneziu (74% din doza recomandata), folati, fibre solubile, proteine (25 grame/100 grame de produs), fosfor, zinc, lipide cu efect benefic (mono si polisaturate), precum si fitosteroli. Le puteti servi sub forma de lapte de migdale, dar si in diverse retete de torturi raw, salate, painici raw, biscuiti raw etc.

8. Nuci  Nucile sunt bogate in acizi grasi omega 3, vitamina E, magneziu, folati, fibre solubile, fitosteroli, grasimi nesaturate. Pot fi consumate crude, sub forma de lapte, sau pot da o tenta crocanta salatelor. De asemenea sunt ingrediente perfecte in prepararea blaturilor torturilor raw, a prajiturilor si trufelor raw.

9. Broccoli Acest superaliment are un continut ridicat de betacaroten, vitamina C (100 g asigura 150% din necesarul zilnic) si E, potasiu si folat, vitamina B5, calciu, fier, fosfor, potasiu, zinc si fibre. Impreuna cu spanacul, broccoli este o sursa naturala de coenzima Q10. Il putem servi in salate, sau sub forma de supa raw.

10. Morcovi  Morcovii contin din plin carotenoizi (alfa si beta caroten), vitamina C, vitamina A si fibre. Au un continut foarte redus in sodiu, deci pot fi recomandati persoanelor cu probleme hipertensive al caror regim alimentar ar trebui sa fie hipersodat. Morcovii pot fi adaugati in salate, supe raw, pot fi folositi in prepararea painilor raw, prajiturilor, smoothie-urilor sau pot fi consumati ca atare, cruzi.

11. Usturoi O substanta conţinuta de usturoi, numit dialiltrisulfida, are puterea de a preveni distrugerea tesutului cardiac, arata cercetatorii de la Universitatea "Emory" din Statele Unite. Potrivit specialistilor americani, substanta previne depunerea colesterolului pe artere. Explicatia este aceea ca dialiltrisulfida este o substanta din care se poate sintetiza hidrogenul sulfurat. Acesta, in cantitati mici, protejeaza cordul si este deja folosit in tratamente injectabile. In concentratii mari, acest gaz poate produce intoxicatii severe si chiar deces, dar, in cantitatile sintetizate in mod normal de organism din materii prime precum usturoiul sau uleiul de usturori, este benefic inimii.

12. Uleiul de masline Bogat in grasimi mononesaturate, uleiul de masline scade colesterolul si reduce riscul aparitiei bolilor de inima. Rezultatele mai multor studii care descopera incidenta bolilor cardiovasculare pe glob, au aratat ca desi foarte multi barbati din Creta au predispozitie pentru colesterol marit, foarte putini dintre ei mor din cauza bolilor de inima deoarece dieta lor este axata pe grasimi bune care se gasesc in uleiul de masline. Il putem adauga in salate, sosuri, dressinguri etc.

13. Leguminoase Lintea, nautul si fasolea sunt surse importante de fibre. De asemenea, leguminoasele contin acizi grasi omega 3, calciu si fibre solubile, necesare pentru a avea o inima sanatoasa.

14. Pepene galben  Pepenele galben contine luteina, alfa si beta carotenoizi, vitamina C si multiple vitamine B, folat, potasiu si fibre. In sezonul cald este perfect pe post de gustare intre mese. De asemenea, putem prepara adevarate delicii sanatoase din el, precum inghetata raw de pepene galben, sau variate smoothie-uri raw.

15. Rosii  Studiile demonstreaza faptul ca rosiile au adevarate roluri protectoare impotriva afectiunilor cardiace. Rosiile contin, printre altele, licopen, considerat a fi unul din cei mai puternici antioxidanti naturali, precum si vitamina C, A, antocianina, alfa si beta caroten, potasiu, folati si fibre. Le putem adauga felurilor noastre preferate de preparate raw, in salate, smoothie-uri, supe raw etc.

Print Friendly, PDF & Email




One thought on “Top 15 alimente pentru o inima sanatoasa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.