Top 10 alimente cu proprietati antiinflamatorii

Alimente antiinflamatorii

Medicamentele anti-inflamatorii de pe piata ne promit reducerea durerii si vindecarea reactiilor alergice. Insa, in timp ce ne ofera ajutor rapid, utilizarea pe termen lung a unor medicamente anti-inflamatorii si a steroizilor ne slabesc sistemul imunitar, provocand astfel efecte secundare nedorite.
Natura ne ofera o varietate de alimente anti-inflamatorii care nu actioneaza doar prin a elimina diversele reactii alergice, dar ne si hranesc totodata. Mai mult decat atat, ne bucura papilele gustative cu aromele lor extraordinare si ne umplu de vitalitate, asigurandu-ne vitaminele si mineralele necesare unui organism sanatos. Asadar, propun sa ne stimulam sitemul imunitar si sa ne vindecam natural cu alimente delicioase.

In acest articol va voi prezenta 10 alimente renumite pentru proprietatile lor anti-inflamatorii:

  1. Turmericul
    Acest condiment asiatic, pe care-l gasim adesea in pudra de curry contine un compus puternic, ce nu este toxic, numit curcumina. Studiile au aratat ca efectele anti-inflamatorii ale curcumei sunt aceleasi cu medicamente puternice, precum hidrocortizonul sau ibuprofenul, doar ca nu au efectele secundare ale acestora.
  2. Ciupercile Shiitake
    Cunoscandu-le proprietatile terapeutice extraordinare, vechii chinezi considerau ciupercile medicinale ca adevarate  ”daruri ale zeilor” sau “elixire ale vietii”. Shiitake este cea mai cultivata ciuperca medicinala din lume, fiind foarte apreciata chiar si pentru gustul sau, in gastronomia japoneza. Shiitake contine vitaminele din complexul B, egosterol, minerale, saruri organice si aminoacizi esentiali. Acestea constituie un imunostimulator puternic, adjuvante in terapiile antitumorale, reducand efectele toxice in radio si chimioterapie. De asemenea, au rol de antioxidant, antiinflamator, antiviral, antibacterian si antifungic.
  3. Ceaiul verde
    Flavonoidele din ceaiul verde sunt compusi anti-inflamatori naturali puternici renumiti pentru reducerea riscului bolilor de inima si a cancerului. New York Times a dat publicitatii informatii potrivit carora extractul de ceai verde are abilitatea de a intari sistemul imunitar si deci de a lupta contra bolilor. Microbiologistul Milton Schiffenbauer, profesor la Pace University (New York) a afirmat, “Cercetarile noastre dovedesc fara indoiala faptul ca extractul de ceai verde poate distruge microorganismul care cauzeaza boli. Daca putem stimula sistemul imunitar si in acelasi timp sa reusim si sa distrugem organismele care provoaca imbolnavirea, devine cu totul logic sa beti cat mai mult ceai verde cu putinta.”
  4. Papaya
    Proteinele si enzimele continute de papaya sunt cele care transforma fructul intr-un veritabil anti-inflamator. In afara de acestea, vitaminele A si C, dar si beta-carotenul, formeaza impreuna o “echipa” care lupta impotriva inflamatiilor de orice tip. Prin urmare, papaya este un fruct eficient pentru persoanele care sufera de astm sau artrita. Beta carotenul si vitaminele A si C continute de papaya intaresc sistemul imunitar si ajuta astfel organismul sa lupte impotriva bolilor de orice fel. Este recomandat mai ales in sezonul rece pentru a va proteja de raceala si gripa.
  5. Afinele
    Continutul lor bogat in vitaminele C si B au efect antiinflamator, antiimbatranire, antidiabetic si actioneaza ca un adevarat scut impotriva cancerului. Afinele sunt unele dintre fructele de padure cu cel mai crescut continut de antioxidanti, esentiali in combaterea imbatranirii premature si a inflamatiilor din organism. Afinele intaresc sistemul imunitar al organismului si il fac rezistent in fata radicalilor liberi care ataca sanatatea si determina aparitia inflamatiilor.
  6. Uleiul de masline extra virgin
    Uleiul de masline extravirgin contine un tip special de Omega 3, numit acid alfalinolenic (ALA), care are un rol esential in inhibarea ciclooxigenazei, o enzima implicata in declansarea inflamatiilor din organism si in aparitia cancerului. 
  7. Broccoli 
    Daca un sistem imunitar scazut este vulnerabil in calea bolilor, un sistem imunitar puternic prezinta un risc scazut de infectare. Organismul poate fi ajutat prin alimentatie si sport. Cand vine vorba de alimentatie, legumele verzi sunt si de data aceasta cheia, intaresc sistemul imunitar, lucru pe care il inregistreaza si broccoli. Meritele aducandu-se acidului ascorbic sau vitaminei C.
  8. Rozmarinul – remediu ORL
    Printre substantele active pe care le contine pot fi amintite flavonoizii si acizii fenolici, care sunt si niste puternici antioxidanti cu rol bun in tratarea afectiunilor de inima, ale celor digestive sau afectiuni ale rinichilor. Infuzia de rozmarin ajuta in inflamatiile ORL si în cele ale cailor hepatice.
  9. Avocado 
    Avocado contine diferiti compusi ce lupta cu inflamatia. Printre acestia se numara carotenoizi, fitosteroli, alcooli grasi polihidroxilici si acizi grasi omega-3, ce lucreaza impreuna in procesul antiinflamator.
  10. Ghimbir
    Ghimbirul nu este doar un antiinflamator si calmant natural, dar el este indicat si pentru a proteja stomacul de efectele antalgicelor antiinflamatoare nesteroidiene. Ceaiul de ghimbir este benefic pentru persoanele cu artrita.

  11.  

Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *