Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Taratele de Psyllium

Taratele de Psyllium

Reducerea colesterolului si a glicemiei, echilibrarea greutatii corporale si reducerea riscului de afectiuni cardiovasculare sunt doar cateva dintre beneficiile taratelor de psyllium.

Psyllium (Plantago psyllium), este o planta din familia patlaginei care a castigat tot mai multa popularitate ca remediu natural si este cunoscuta in lumea intreaga pentru proprietatile sale benefice pentru sanatate. Este cultivata la scara mare in India, insa in ultimii ani a patruns in numeroase tari datorita folosirii sale in industria farmaceutica, cosmetica si alimentara.

Taratele de Psyllium contin de 14 ori mai multe fibre solubile decat ovazul, apreciat pana nu demult pentru continutul sau ridicat de fibre. 100 g psyllium contin circa 71 g de fibre solubile, pe cand aceeasi cantitate de ovaz, numai 5 g de fibre solubile.

Depozitate in conditii de umiditate mare, taratele de psyllium se transforma intr-o substanta gelatinoasa comestibila.

Psyllium este o planta racoritoare, cu proprietati laxative, antidiuretice, calmante, antiacidice si emoliente. Datorita acestor proprietati, psyllium este folosit in industria farmaceutica, la prepararea alimentelor si in medicina ayurvedica.

PR_OH_Psyllium-Husk

Beneficiile consumului taratelor de psyllium

  • Semintele de psyllium sunt un remediu natural pentru constipatie ce regleaza functiile intestinelor prin stimularea intregului sistem digestiv.
  • Contin fibre naturale care sunt o parte esentiala a unei alimentatii sanatoase.
  • Ajuta la reducerea oboselii si stimuleaza energia.
  • Reduc riscul de atacuri de inima, nivelul de colesterol din sange si imbunatatesc functia acizilor biliari.
  • Ajuta la eliminarea toxinelor si chimicalelor acumulate in organism.
  • Psyllium nu da dependenta, nu contine chimicale sau toxine periculoase si poate fi consumata in siguranta de oricine, la orice varsta.
  • Nu are efecte secundare si este 100% natural.

Cum actioneaza planta psyllium

Psyllium reduce colesterolul total cu 9%, colesterolul rau cu 13% si glicemia postprandiala cu 11%. Dupa o cura de 8 saptamani, glicemia poate scadea cu 20%. In acest interval se consuma 5 grame de psyllium zilnic.

Psyllium reduce durerile si sangerarile asociate cu hemoroizii. Constipatia cronica este foarte bine tratata cu o cura de psyllium de sase saptamani. In acest timp se consuma intre 15 si 30 de grame zilnic.

Controleaza greutatea corporala cu ajutorul fibrelor care absorb apa si care cresc in volum. Taratele de psyllium absorb de 10 ori greutatea lor in apa, ceea ce confera o senzatie de satietate imediata. Fibrele ajuta si la reducerea absorbtiei grasimilor, carbohidratilor si zaharului.

Psylliumul este util si in prevenirea si tratarea diabetului, deoarece reduce absorbtia zaharului. Taratele de psyllium sunt utile si pentru persoanele care sufera de boli cardiovasculare.

Taratele de psyllium trateaza intoxicatiile cauzate de retinerea de materii fecale in intestin. Datorita continutului mare de fibre solubile, care in intestin se comporta asemenea unui burete, care se umfla, psyllium absoarbe substantele toxice si usureaza tranzitul intestinal. 

Cum se consuma taratele de psyllium

Fibrele de Psyllium se consuma amestecate in 250 ml de apa sau lapte vegetal (migdale,nuci etc). Trebuie consumate imediat pentru ca ingrosarea si gelatizarea taratelor sa se produca in organism si nu inainte de inghitire.

Pot fi consumate inainte sau intre mese. In timpul curei cu psyllium este foarte important sa consumi cat mai multa apa (minim 2 l apa/zi).  Doza recomandata, de obicei, este 1 lingura (2 lingurite) de tarate impreuna cu un pahar de 250 ml apa, dimineata, pe stomacul gol.

Efecte secundare

Taratele de psyllium sunt bine tolerate, rareori apar tulburari gastrointestinale. Cele mai frecvente simptome sunt disconfort abdominal, balonare, indigestie sau constipatie. Daca urmezi un tratament medicamentos, este indicat sa iei medicamentele cu o ora inainte de consumul taratelor de psyllium. Femeile insarcinate nu trebuie sa consume psyllium.

De asemenea, multe persoane folosesc aceste tarate pentru a inchega diverse compozitii, sau sub forma de budinca. Daca folositi o cantitate mica, respectand doza zilnica recomandata, este ok, insa daca aceasta este depasita, exista posibilitatea sa va confruntati cu disconfort abdominal, balonare sau chiar indigestie. De obicei, in compozitia unei budinci se folosesc aproximativ 2 linguri, ceea ce este foarte mult!!

Sursa articol: acasa.ro

Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.