Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Semintele de Chia

Salvia hispanica, cunoscuta sub denumirea de chia provine din America de Sud si este utilizata in dietele Mayase si Aztece, de secole. Chia este o specie de planta cu flori din familia mentei, Lamiaceea, considerata drept o bogata sursa de nutrienti si antioxidanti. Astazi, aceste seminte atrag interesul multor oameni pentru beneficiile lor in sanatate si utilizarii in gatit.

Seminte de Chia

10 beneficii ale semintelor de Chia pentru functionarea corecta a organsimului:

  1. Contin acizi grasi Omega-3  Semintele de Chia sunt bogate in grasimi poli-nesaturate, in special in omega-3. Profilul lipidic al acestor seminte este compus din 60% omega-3, ceea ce le face una dintre cele mai bogate surse de acizi grasi din gama plantelor  - in special in acid alfa-linolenic, sau ALA. Omega-3 din semintele de chia ajuta la reducerea inflamatiilor, imbunatateste performanta cognitiva si reduce colesterolul ridicat. Chia contine de 8 ori mai mult Omega-3 decat somonul, Este un super-aliment pentru creier si inima.
  2. Bogate in fibre dietetice Fibrele sunt asociate cu reducerea inflamatiei, scaderea colesterolului si reglarea functiei intestinale. Semintele de chia sunt o sursa excelenta de fibre.
  3. Bogate in antioxidanti Semintele de chia sunt bogate in antioxidanti, chiar de 4 ori mai mare continutul decat la fine, ceea ce ajuta la protejarea organismului de radicalii liberi, imbatranire si cancer. Cantitatea ridicata de antioxidanti le confera un termen de valabilitate lung, chiar pana la doi ani fara refrigerare.
  4. Contin minerale Semintele de chia contin 18% calciu (contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele), 35% fosfor, 24% magneziu si aproximativ 50% mangan, din aporturile alimentare recomandate. Aceste substante ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale si mentine o greutate sanatoasa, fiind importante pentru energia metabolismului si pentru o parte a sintezei ADN-ului. Contin de 3 ori mai mult fier decat spanacul si de 2 ori mai mult potasiu decat bananele.
  5. Confera satietate Amestecul de proteine si fibre in contact cu lichidele contribuie la senzatia de satietate. Ele absorb de 10 ori greutatea lor in apa, formand un gel consistent.
  6. Nu contin gluten Semintele de chia nu contin gluten, ori cereale, ceea ce ofera persoanelor alergice la gluten beneficiul de a se bucura in voie de toate efectele nutrtionale ale acestora.
  7. Inlocuitor pentru ou Pot fi utilizate ca inlocuitor pentru ou in diverse retete, nu trebuie decat sa le combinam cu apa anterior, pentru a forma un gel.
  8. Usor de digerat Sunt mai usor de digerat decat semintele de in si nu trebuie macinate.
  9. Ajuta la scaderea in greutate Semintele de chia reduc pofta de mancare prin prevenirea absorbtiei in corp a unora din alimentele ingerate. Iar acest blocaj al absorbtiei de calorii le transforma intr-un excelent ajutor in dieta.
  10. Controleaza nivelul zaharului din sange Semintele de chia joaca un rol important in reglarea nivelului de insulina. Ele pot reduce rezistenta la insulina scazand astfel nivelul anormal de ridicat de zahar din sange, ceea ce le recomanda persoanelor care au diabet.

Ce cantitate este recomandata?

Nutritionistii recomanda 15 grame (o lingurita) de seminte de chia in fiecare zi. Insa va trebui sa beti suficient de multa apa, deoarece sunt foarte bogate in fibre.

Sursa: livestrong.com

Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.