Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Quinoa si beneficiile sale asupra sanatatii

Quinoa si beneficiile sale asupra sanatatii

Quinoa, in numele careia ONU a numit 2013 "Anul International Quinoa", a facut senzatie din inaltimile boliviene ale Anzilor, unde se cultiva de mii de ani, scrie The Independent.
In marile restaurante occidentale, bucatarii le servesc clientilor cunoscatori noul superaliment, la preturi in crestere pe masura ce faima grauntei boliviene creste.
Bolivia este in acest moment cel mai mare producator de quinoa din lume. Anul trecut din aceasta tara s-au exportat cu 26% mai multa quinoa decat in anul anterior, o afacere ce a generat 800 de milioane de dolari.
Mai putin cunoscuta la noi, quinoa este o cereala extrem de apreciata pe continentele americane. Planta, originara din America de Sud, este considerata a fi una dintre cele mai complete alimente ale naturii, in boabe gasindu-se proteine, fier, calciu, potasiu, magneziu (potasiul si magneziul ajuta la circulatia optima a sangelor, prevenind astfel ingrosarea arterelor) zinc, vitamina E, seleniu, mangan, cupru, fosfor, fibre. De asemenea, quinoa contine multe proteine. De fapt, aceasta este o proteina complexa deoarece contine toti aminoacizii esentiali, in mod special lizina care este necesara organismului pentru cresterea si repararea tesuturilor.
Iata beneficiile supercerealei quinoa:
  • Magneziul, zincul, seleniul si vitamina E au un rol benefic in prevenirea aparitiei bolilor de inima si a diabetului, ajuta la tratarea durerilor de cap si a migrenelor prin relaxarea vaselor de sange si scade riscul de hipertensiune arteriala, in acelasi timp contribuind si la controlul greutatii.
  • In plus, quinoa contine si riboflavina, o vitamina din grupul B, ce are capacitatea de a reduce frecventa crizelor de migrena prin producerea de energie in cadrul metabolismului creierului si a celulelor musculare.
  • Proteinele din quinoa sunt mai usor de digerat decat cele din carne, arata dr. Gillian McKeith in volumul "Hrana vie pentru sanatate. 12 superalimente naturale pentru intarirea sanatatii". Quinoa este incadrata in categoria superalimentelor, alaturi de semintele de in, germeni, mei, lucerna, aloe vera, orz verde, patrunjel, alge marine, stevie, floarea-soarelui, alge salbatice verzi-albastre. O ceasca de quinoa (preparata) contine 8 grame de proteine, de aproape doua ori mai multe proteine decat in alte cereale.
  •  Continutul ridicat de mangan care actioneaza ca antioxidant in organism, contribuie la eliminarea celulelor canceroase periculoase si a altor afectiuni.
  • Quinoa este o sursa de calciu importanta pentru dinti sanatosi, oase sanatoase si o piele frumoasa. Acest tip de cereala poate fi consumata si de catre cei care sunt alergici la grau si sufera de boala celiaca, intrucat nu contine gluten.
  • Consumul de quinoa normalizeaza cantitatea de zahar din sange, prevenind si ameliorand astfel diabetul.
  • Studiile recente efectuate asupra proprietatilor boabelor de quinoa au demonstrat ca aceasta cereala, consumata in mod frecvent, impiedica formarea cancerului la san (mai ales la femeile aflate in perioada de premenopauza), fiind totodata eficienta si in prevenirea si tratarea arterosclerozei.
  • Quinoa este o sursa minunata de fibre benefice pentru organism care ajuta la golirea mai usoara si tonifierea colonului.  Fibrele favorizeaza mentinerea sanatatii digestive si prevenirea bolilor cardiovasculare. In plus, quinoa are si un puternic efect antioxidant, ajutand la protejarea organismului de radicalii liberi. Comparativ cu alte cereale, in compozitia boabelor de quinoa se afla lignani, fitonutrienti eficienti in prevenirea cancerului si a afectiunilor inimii.
  •  Quinoa are un continut scazut de grasimi saturate si colesterol ceea ce o transforma intr-un aliment ideal.
  • Bogata in carbohidrati, quinoa este si o sursa eficienta pentru producerea energiei necesara copiilor si sportivilor.
  • Quinoa are un nivel crescut de fibre insolubile care ajuta la evitarea formarii calculilor biliari, mai ales in cazul femeilor care sunt predispuse la acest lucru.
  • Bogata in vitamina B9, quinoa ajuta la imbunatatirea memoriei si intarzie imbatranirea creierului. Totodata, fierul continut de quinoa are rolul de a ajuta la eliberarea oxigenului in sange si de a mentine volumul creierului.
  • Datorita tuturor vitaminelor si mineralelor continute, quinoa ajuta la stimularea sistemului imunitar.
Quinoa este un aliment care poate fi servit in multe feluri: ca atare, budinca, ca si cereala adaugata in salate, in supe sau sosuri Cu o aroma usoara de nuca aceasta  poate fi o alternativa sanatoasa a orezului alb sau a cuscusului. Quinoa poate fi germinata in forma sa bruta pentru a spori valoarea nutritiva. Germinarea activeaza enzimele sale naturale si ii multiplica continutul de vitamine.

Germeni quinoa

Cum puteti obtine germenii de quinoa? Puneti quinoa intr-o sita fina si clatiti cu apa rece. Se pun apoi boabele intr-un bol si se acopera cu apa proaspata. Se lasa la inmuiat aproximativ 5 ore, apoi se scurg si se clatesc cu apa calduta dupa care se pun intr-un germinator (sau pe o bucata de tifon intinsa pe o placa). In continuare se clatesc regulat boabele (de 2-3 ori pe zi) cu apa calduta, insa asigurandu-va ca apa nu stagneaza. A doua zi, veti putea observa inceputul procesului de germinare. Pentru un gust si o savoare deodebite se recomanda sa consumati germenii dupa 2 zile de germinare. Germenii de quinoa se pot adauga in salate sau in diverse preparate cu legume. Quinoa expandata se poate servi la micul dejun amestecata cu miere, migdale, sau fructe de padure. Faina de quinoa poate fi folosita in prepararea painii raw. Surse articol: Sursa 1, Sursa 2, Sursa 3
Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.