Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Poftele alimentare: ce ascund si cum le inlocuim cu alimente sanatoase

Poftele alimentare

Poftele alimentare nu au nicio legatura cu vointa umana! In majoritatea cazurilor, dorinta de a consuma un anumit aliment nu apare ca urmare a unei tulburari de alimentatie (anorexie, bulimie, obezitate), ci in urma unui dezechilibru hormonal cauzat de adoptarea unui regim alimentar necorespunzator. De asemenea, acestea se manifesta si in momentul in care glanda suprarenala nu mai functioneaza corespunzator - "oboseala suprarenala". In consecinta, manifestarea poftelor alimentare semnaleaza prezenta unui deficit de vitamine si minerale in organism. De exemplu, cand organismul este epuizat nivelul de zahar si/sau serotonina este redus, astfel se declanseaza pofta de dulciuri sau de carbohidrati. Potrivit ultimelor studii realizate in domeniu, un alt factor care declanseaza dorinta de a consuma un anumit aliment este imaginatia. Astfel, acest proces intelectual cognitiv numit imaginatie stimuleaza pofta unui aliment prin asocierea lui cu un eveniment placut, o perioada fericita, prospera etc.

Cand va este pofta de...

In realitate, organismul are nevoie de...

Iar cele mai sanatoase surse alimentare sunt...

Ciocolata Magneziu Alune, nuci si seminte de in, dovleac, floarea-soarelui, susan etc., legume si fructe
Dulciuri Crom Broccoli, struguri, fasole uscata
Carbon (Carbon + hidrogen + oxigen = carbohidrat/glucid) Fructe proaspete
Fosfor Nuci, legume si cereale
Sulf Hrean, legume crucifere (varza, conopida, broccoli, napi, gulie)
Triptofan  Stafide, cartofi dulci, spanac
Paine Azot (Nitrogen) Alimente hiperproteice: nuci, fasole
Gustari grase, uleioase Calciu Mustar, broccoli, verdeturi, gulii, susan
Cafea sau ceai Fosfor Nuci, legume
Sulf Ardei rosu, usturoi, ceapa, legumele crucifere (varza, conopida, broccoli etc.)
NaCl (sare) Sare de mare, otet din cidru de mere (in salata)
Fier Cirese negre
Alcool si "droguri usoare" (plante si substante cu efect psihoactiv care nu provoaca dependenta) Proteine Nuci si alune
Avenina Fulgi de ovaz, granola
Calciu Mustar, broccoli, gulii, susan, legume
Glutamina Suplimente cu glutamina, suc proaspat de varza
Potasiu Masline negre, cartofi, verdeturi
Gheata Fier Cirese negre, verdeturi
Bauturi carbogazoase si energizante Calciu Mustar, broccoli, gulii, susan, legume
Alimente sarate Clor Sare de mare nerafinata
Citrice Magneziu Nuci si seminte crude, legume si fructe
Preferati consumul alimentelor lichide, nu al celor solide Apa Apa cu lamaie sau lime (limonada). Consumati 8-10 pahare, zilnic.
Preferati consumul alimentelor solide, nu al celor lichide Apa Ati fost deshidratat/a o perioada lunga de timp, fapt care a contribuit la pierderea senzatiei de sete. Se recomanda consumul de apa cu lamaie sau lime, 8-10 pahare pe zi.
Bauturi racoritoare Magneziu Nuci, migdale, ananas, afine
Pofte premenstruale Zinc Legume radacinoase si cu frunze (salata)
Pofte alimentare generale Silicon Produse oleaginoase (nuci, seminte, alune); evitati produsele cu amidon rafinat
Triptofan Cartofi dulci, spanac, stafide
Tirozina Suplimente cu vitamina C sau portocale, legume si fructe cu coaja de culoare rosie
Lipsa apetitului alimentar Vitamina B1 Nuci, seminte, fasole
Vitamina B3 Seminte si legume
Magneziu Nuci, migdale, ananas, afine
Clor Sare de mare nerafinata
Tutun Silicon Produse oleaginoase (nuci, seminte, alune); evitati produsele cu amidon rafinat
Tirozina Suplimente cu vitamina C sau portocale, legume si fructe cu coaja de culoare rosie

 Sursa articol: sfatulmedicului.ro

Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.