Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Nuca de caju

Caju

Arborele de caju este originar din Brazilia, unde fructele sale sunt considerata adevarate delicatese. In secolul al 16-lea, portughezii au inceput sa planteze arborele in India si in unele tari din Africa, unde se cultiva si in ziua de astazi. Ceea ce numim alune de caju sunt de fapt semintele acestui fruct. Nucile de caju sunt bogate in fier, fosfor (375 mg/100 g), seleniu, magneziu (270 mg/100 g) si zinc. Caju este bogat in vitaminele B1 (0,63 mg/100 g), B2 (0,26 mg/100 g), B3 (10,1 mg/100 g) si vitamina E (0,78 mg/100 g). Caju este, de asemenea, o buna sursa de energie, fitochimicale, antioxidanti si proteine.

In zonele unde se cultiva caju, fructele sunt utilizate pentru consum, putand fi procesate ca sucuri, dulceturi sau in diferite tipuri de dulciuri. Din sucul de caju se poate obtine, in urma unui proces de fermentare, o cunoscuta bautura alcoolica locala.

Nuca de caju

7 beneficii ale cajului in sanatatea organismului:

  1. Previne cancerul
    Nucile de caju contin proantocianidine, o clasa de flavone care distrug tumorile si stopeaza dezvoltarea celulelor canceroase. Studiile au aratat, de asemenea, ca nucile de caju pot reduce riscul de cancer de colon. Continutul lor ridicat de cupru face ca aceste seminte sa ajute la eliminarea radicalilor liberi, iar datorita faptului ca sunt bune surse de fitochimicale si antioxidanti ne protejeaza de boli de inima si cancer.
  2. Ajuta la sanatatea inimii
    Nucile de caju au un continut mai mic de grasime fata de majoritatea celorlalte nuci iar cea mai mare parte, este sub forma de acid oleic, aceeasi gaăsime mono-nesaturata gasita si in uleiul de masline, care este vestit pentru efectele benefice asupra sistemului cardio-vascular. Acidul oleic ajuta la reducerea nivelului trigliceridelor, nivelurile ridicate ale acestora fiind asociate cu un risc crescut de boli de inima. Caju nu contine colesterol, iar continutul sau ridicat de antioxidanti ajuta la prevenirea bolilor de inima si coronariene. Magneziul din caju ajuta la scaderea tensiunii arteriale si previne atacurile de cord.
  3. Sanatatea parului si a pielii
    Nucile de caju sunt bogate în cupru mineral. O componenta esentiala a numeroaselor enzime, cuprul joaca un rol important intr-o gama larga de procese. Spre exemplu, converteste tirozina in melanina, care este pigmentul ce da parului si pielii, culoarea.
  4. Sanatatea oaselor
    Nucile de caju sunt foarte de bogate in magneziu. Iar faptul ca de calciu si magneziu este necesar pentru oase puternice, este bine cunoscut. Cea mai mare cantitate de magneziu din corpul uman se regaseste in oase. Cuprul din caju este vital pentru functionarea enzimelor responsabile de combinarea colagenului si elastinei, ce ofera substanta si flexibilitate oaselor si articulatiilor. De asemenea, fosforul continut de caju este important pentru sistemul osos si dinti.
  5. Bun pentru sistemul nervos
    Magneziul continut de caju face ca nervii nostri sa fie relaxati avand ca efect relaxarea vaselor de sange si a muschilor. O cantitate mica de magneziu face ca o cantitate prea mare de calciu sa poata intra in celula nervoasa, facand-o sa trimita prea multe mesaje, ceea ce duce la o contractie mare a muschilor. O cantitate insuficienta de magneziu conduce la presiuni mari ale sangelui, tensiune musculara, dureri de cap, migrene si oboseala. Nu este surprinzator faptul ca studiile au demonstrat ca magneziul ajuta la diminuarea frecventei atacurilor de migrena, scade tensiunea arteriala si ajuta la prevenirea atacurilor de cord.
  6. Previne litiaza biliara
    Datele colectate de la 80.718 femei in cadrul studiului “Nurses’ Health” demonstreaza ca femeile care consuma cel putin 35  de grame nuci in fiecare saptamana, cum ar fi caju, au un risc cu 25% mai mic de a dezvolta calculi biliari.
  7. Ajuta la scaderea in greutate
    Oamenii care mananca nuci de doua ori pe saptamana sunt mult mai putin predispusi sa ia in greutate fata de cei care consuma foarte rar nuci. Nucile de caju sunt intr-adevar bogate in grasimi (42,2 %), dar acestea sunt considerate “grăsimi bune”. Acest lucru se datoreaza raportului ideal de grasime dîn nuci, 01:02:01 pentru cele saturate, mono-nesaturate, poli-nesaturate, care este recomandat de catre oamenii de stiinta din domeniul sanatatii. Nucile de caju contin mai putine grasimi decat majoritatea fructelor cu coaja lemnoasa populare, respectiv dintre alune, nuci pecan, migdale si nuci. Acestea sunt o buna sursa de energie si bogate in fibre, ceea ce le recomanda drept o gustare foarte delicioasa si sanatoasa.

In bucataria raw vegana caju este destul de controversat, deoarece majoritatea nucilor ce sunt acoperite de coaja, trebuie trecute printr-o baie de aburi fierbinti. Cu toate acestea, personal utilizez ca si ingredient nucile de caju in prepararea retetelor. Optiunea ramane intotdeauna a fiecaruia :).


Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *