Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Importanta alimentatiei in Ph-ul organismului

Importanta alimentatiei in Phul corpului

Diabetul, cancerul, obezitatea si multe alte afectiuni ale zilelor noastre au o singura cauza, in opinia specialistilor: aciditatea lichidelor organismului si in special cea a sangelui. PH-ul acid este un real pericol pentru toate celulele corpului nostru, dar, din fericire, putem contribui la reechilibrarea lui. Iar in articolul de astazi, doamna Doctor Nutritionist Stoianov Snejana  ne spune ce este recomandat sa consumam pentru a ne pastra un nivel al pH-ului echilibrat.

Sanatatea inseamna echilibru. Echilibru in alimentatie, in activitatea fizica, dar si pe plan emotional. Tot de echilibru are nevoie si mediul nostru intern. Pentru ca functii­le celulare sa se desfasoare in conditii optime, este foarte important ca sangele si limfa in special, dar si celelalte lichide ale organismului sa fie echilibrate acido-bazic.

Daca doriti sa va bucurati de sanatate, pH-ul organismului joaca un rol foarte important. pH-ul reprezinta scara care masoara cat de alcaline sau acide sunt substantele. Scara are valori de la 1 la 14, in care 1 reprezinta foarte acid, 7 este valoarea neutra, iar 14 inseamna ca substanta este foarte alcalina.

Alimentele acidifiante si problemele de sanatate

In mod normal, pH-ul sangelui este usor alcalin, cu valori intre 7,38-7,52. In schimb, pH-ul urinei este usor acid, masurand o medie de 6,8 (intre 4,5-8). Stomacul este un organ care prezinta secretii foarte acide, cu pH aproximativ 1 (arsurile la stomac fiind cauzate de cresterea aciditatii).

Alimentele pe care le consumam zi de zi modifica valoarea pH-ului. Din pacate, in zilele noastre foarte multe produse alimentare sunt acidifiante. Astfel, acidul din organism este cauzat de ceea ce mancam si ce bem. Nu este important pH-ul mancarii inainte de a fi ingerata, ci conteaza ceea ce ramane dupa ce este digerata.

Excesul de acid din organism atrage o irosire a mineralelor alcaline (calciu, magneziu, potasiu, sodiu) deoarece corpul incearca sa neutralizeze valoarea pH-ului. Insa daca aceste minerale sunt consumate in exces, atunci vor aparea diverse probleme de sanatate, precum oboseala permanenta, osteoporoza sau scaderea rezistentei la stres.

Dintre alimentele care produc foarte mult acid se afla alcoolul, cafeaua, mancarurile dulci (zaharul, mierea, dulceata), cerealele (graul, secara, ovazul, porumbul), condimentele si mirodeniile, mancarurile grase (untul, branzeturile, maioneza, uleiurile), semintoasele (nuci, arahide, masline) si fructele (afinele, kiwi, prunele, caisele).

Consumul de alcool (bere sau bauturi distilate), tutun, alimente fast food si prajeli, scad mult pH-ul din stomac, marind aciditatea gastrica, ceea ce are ca efect deteriorarea mucoasei stomacale, erodarea mucoasei si aparitia gastritei sau a ulcerului.

O alimentatie bogata in proteine din carne, peste sau albus de ou sau un regim vegetarian (cu ciuperci, rubarba, sfecla, spanac sau macris) determina o urina acida.

Reglarea pH-ului cu alimente alcalinizante

Pe masura ce organismul devine mai acid, balanta biochimica a organismului se dezechilibreaza, iar celulele rosii ale sangelui transmit din ce in ce mai greu oxigenul la celule, ceea ce determina scaderea nivelului energetic al corpului nostru.
Din fericire, reglarea pH-ului acid se poate face destul de simplu, eliminand hrana acida din alimentatie si incercand sa consumam alimente alcalinizante pana cand nivelul pH-ului se reechilibreaza. Aceste alimente contin mai ales calciu, magneziu, sodiu, potasiu si siliciu. Puteti consuma de exemplu: fructe (pepene galben sau verde, migdale, smochine, curmale, struguri, banane, zmeura, mere, pere, piersici, cirese, coacaze, ananas, rodii, grepfrut, mandarine, portocale sau lamai) si legume (fasole verde, cartofi, sfecla, morcov, telina, castraveti, dovleac, vinete, sparaghel, varza, ceapa, praz, usturoi, papadie, salata verde, cicoare, napi sau ridichi).

pH-ul pielii si parului. Atentie la ce produse cosmetice folosim !

Sanatatea parului si a pielii nu trebuie neglijata. Trainicia firelor de par trebuie asigurata prin utilizarea unor sampoane slab acide (cu pH de circa 5,5) deoarece este nevoie ca ele sa neutralizeze alcalinitatea indusa de apa sau detergenti. Samponul nu trebuie sa fie foarte acid, deoarece la un pH mic (1-2) parul devine mai fragil si isi pierde stralucirea. Atentie si la ingrijirea si curatenia pielii deoarece sapunul cu un pH necorespunzator usuca tenul si irita glandele sebacee.

Sursa articol: Doctor Nutritionist Stoianov Snejana

Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




One thought on “Importanta alimentatiei in Ph-ul organismului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *