Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Genuflexiunile – exercitii simple cu impact complex

Vara a inceput si multi dintre noi ne gandim pe unde sa plecam in concediu, pe ce plaja sa ne relaxam mai bine, sau langa ce piscina sa ne asezam sezlongul. Unii dintre noi insa, nu uita ca e foarte important in perioada aceasta sa avem grija de sanatatea noastra prin multa hidratare, crema cu protectie solara si….exercitii fizice.

 Incepem o serie de articole dedicate sportului, deoarece stim ca multi dintre voi sunteti preocupati de corpul vostru. Desi mancam sanatos, avem grija sa ne luam toate vitaminele din fructe si legume, nu putem neglija importanta miscarii.Prin programul “Tribul” ,incercam sa ajutam oameni obisnuiti, cu job-uri obisnuite si conditie fizica obisnuita sa isi dezvolte abilitatile fizice prin sport, socializare si mai ales educatie (www.fusiontribe.ro ). Ca atare am ales azi un exercitiu de baza pe care il puteti incerca oriunde, acasa, in parc, pe plaja, etc. Este o miscare pe care o folosesc adesea cu cei pe care ii antrenez, deoarece de-a lungul timpului si-a dovedit eficacitatea si desi poate exista exercitii mai interesante sau spectaculoase, acesta ramane un”golden classic”.

Incepem asadar cu genuflexiunea. Este un exercitiu ce ajuta la dezvoltarea musculaturii picioarelor  si a fundului.

Se incepe din pozitie verticala, cu picioarele despartite la o distanta egala cu latimea umerilor si talpile perfect paralele.

IMG_7064

Realizam o aplecare in fata la un unghi de circa 45 de grade cu spatele drept.

IMG_7065

Intindem mainile in fata si coboram fundul pana cand unghiul format intre coapsa si gamba ajunge la 90 de grade.

Pe intreg parcursul miscarii ne asiguram ca genunchii raman paraleli si ca nu se orienteaza inspre interior. Pe masura ce coboram inspiram, iar cand ne ridicam expiram, asigurandu-ne ca greutatea sta pe calcaie, nu pe varfuri.

IMG_7070

Desi articulatiile ne permit ca coboram fundul pana aproape de sol, este de preferat pentru incepatori sa se limiteze la unghiul de 90 de grade descris mai sus, pentru a proteja genunchii.

Executati un numar suficient de repetari, in functie de nivelul de antrenament la care va aflati in momentul de fata. Pentru inceput nu folositi greutati suplimentare, mai ales daca nu sunteti absolut siguri ca stapaniti notiunile de baza.

Ca Personal Trainer, am avut ocazia sa vad de foarte multe ori acest exercitiu executat gresit, fie din neatentie sau lipsa de informare si desi exista mai multe variante  de genuflexiuni, o recomand pe aceasta datorita gradului ridicat de siguranta.

Pana ne reintalnim aici, spor la antrenament !

You, only better !

      Alexandru Balan este fitness coach si co-owner in proiectul Tribul, ajutand echipe de oameni sa isi regaseasca conditia fizica si sanatatea, zi de zi.

alex@fusiontribe.ro

www.fusiontribe.ro

Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *