Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

De ce calciul nu este suficient pentru sanatatea oaselor

De ce calciul nu este suficient pentru sanatatea oaselor

Aproape toată lumea cunoaşte rolul vital al calciului pentru sănătatea oaselor. Însă ceea ce mulţi oameni nu conştientizează este că numai calciul singur nu este suficient pentru a asigura sănătatea sistemului osos. De fapt, există o serie de alte minerale vitale şi nutrienţi esenţiali pentru menţinerea sănătăţii oaselor, prevenirea pierderii de masă osoasă şi chiar construirea masei osoase. Există, de asemenea, plante şi alți nutrienți care pot ajuta la construirea şi menţinerea oaselor sănătoase.

În mod evident, oasele nu sunt compuse numai din calciu, ci sunt un amalgam ce include mai multe minerale, cum ar fi zinc, bor şi cupru. Însă cel mai important dintre mineralele suplimentare necesare pentru sănătatea oaselor este magneziul, considerat de către experţi a fi chiar mai important decât calciul atunci când vine vorba despre sănătatea oaselor. Magneziul, cofactor esențial pentru calciu

Magneziul este important pentru multe aspecte ale sănătăţii şi poate fi considerat un co-factor esenţial pentru calciu. Dacă nu consumaţi magneziu alături de calciu, atunci corpul dumneavoastră nu este în măsură să absoarbă şi să utilizeze în mod corespunzător calciul. Acest lucru înseamnă că, chiar dacă aveţi foarte mult calciu, dacă nu există şi suficient magneziu, beneficiile sunt limitate.

SEMNAL! Numeroase studii şi estimări au stabilit că 70% până la 95% dintre oameni suferă de deficit de magneziu.

Minimele zilnice recomandate de magneziu sunt de 320 mg pentru femei şi 400 mg pentru bărbaţi, dar o cantitate zilnică optimă ar trebui să se încadreze între 500-700 mg. Într-un articol publicat în The Huffington Post, dr. Carolyn Dean arată că lipsa de magneziu din organism, mai degrabă decât lipsa de calciu, este de multe ori adevăratul vinovat în pierderile osoase legate de vârstă şi de alte probleme cronice de sănătate. Conform dr. Dean, magneziul este unul dintre cele mai importante minerale pentru organismul uman, funcţionarea eficientă a peste 325 de sisteme de enzime depinzând de acest element. Magneziul este al patrulea cel mai abundent mineral din organismul uman, iar aproape jumătate din total se află în oase. Borul și zincul contribuie la sănătatea oaselor

Borul şi zincul sunt importante prin ele însele pentru sănătatea oaselor. În plus, alături de alte minerale, sunt necesare pentru transportul şi absorbţia de calciu. Plantele bogate în oligoelemente sunt cea mai bună sursă de minerale, spre deosebire de „rocile sfărâmate” care sunt slab absorbite şi trec prin intermediul urinei, mineralele deja digerate de plante sunt în proporţie de 100% absorbabile.

Vitamine care au grijă de oase

Vitamina D3 a fost dovedită în mai multe studii drept extrem de valoroasă pentru sănătatea osoasă. Vitamina K este, de asemenea, importantă întrucât activează o proteină care se găseşte în oase, numită osteocalcin. De exemplu, varza de Bruxelles este o bună sursă de vitamina K. Dioxidul de siliciu (care se găseşte în planta numită coada calului) lucrează împreună cu calciul pentru a menţine oasele puternice. În plus, serotonina a fost demonstrată recent ca fiind un factor important în menţinerea densităţii osoase, iar L-triptofan este un supliment bun pentru a stimula serotonina. Pe lângă faptul că este un excelent distrugător patogen, argintul coloidal ajută, de asemenea, oasele, ţesuturile şi regenerarea nervilor. Ceaiul de păpădie şi trifoi roşu ajută la construirea densităţii oaselor. În acelaşi timp, dieta şi exerciţiile fizice sunt esenţiale pentru sănătatea oaselor. O dietă lipsită de vitamine şi minerale esenţiale contribuie la apariţia osteoporozei. Exerciţiile fizice regulate ajută la menţinerea oaselor sănătoase, întrucât lipsa activităţii fizice duce la slăbirea oaselor şi chiar la pierderea de masă osoasă.

Sursa articol: Doctor Nutritionist Stoianov Snejana

Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.