Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Cum poate fi prevenita si tratata anemia prin alimentatie

Cum poate fi prevenita si tratata anemia prin alimentatie

Anemia apare atunci cand numarul celulelor rosii din sange scade extrem de mult incat ele nu mai pot transporta oxigenul corespunzator catre organe si tesuturi.

Sangele contine 3 tipuri de celule: celule albe, care lupta impotriva infectiilor, trombocite, care ajuta la coagularea sangelui, si celule rosii, care transporta oxigenul de la plamani in tot corpul. Celulele rosii sunt realizate in maduva osoasa. Acestea contin hemoglobina, o proteina pe baza de fier, care ajuta celulele sanguine sa transporte oxigenul. In cazul anemiei, organismul fie nu produce suficiente celule rosii, fie le pierde mai repede decat pot fi înlocuite.

Stilul de viata sanatos alaturi de o alimentatie sanatoasa sunt cele 2 remedii naturale ce vin in ajutorul persoanelor anemice.

Cele mai intalnite cauze ale anemiei

  • Carenta de Fier, de Vitamina B12 sau de acid folic
  • Alimentatie dezechilibrata si saraca in vitamine si minerale (in special calciu)
  • Consum excesiv de alcool, tutun si cafea
  • Hemoragii cronice sau acute
  • Afectiuni ale intestinelor sau stomacului 

Simptomele anemiei

  • Stari de ameteala
  • Piele palida 
  • Maini si picioare reci 
  • Cefalee sau dureri de cap 
  • Depresie
  • Slabiciune
  • Pierderea cunostintei sau lesin (in cazurile grave)

Iar pentru ca este mult mai usor sa previi decat sa tratezi, m-am gandit sa va prezint cateva  alimente ce au un continut bogat de Fier si Vitamina B12, care vor tine anemia departe de organismul dumneavoastra:

  • Legume: sfecla rosie, varza, fasole verde, spanac, salata, sparanghel, broccoli, telina, patrunjel si ciuperci. Sfecla rosie este unul dintre cele mai bune remedii pentru combaterea anemiei, iar sucul de sfecla rosie este foarte bogat in substante nutritive, in special in fier, potasiu, calciu, proteine si vitamine B1, B2, B6 si C. 
  • Fructe: caise, piersici, ananas, curmale, prune, capsune, banane, mere (2 mere pe zi ajuta la combaterea anemiei), rodie, portocale, grapefruit, coacaze negre si afine. De asemenea, smochinele au proprietati antiinflamatorii si un continut foarte bogat in fier.
  • Condimente: coriandru uscat, patrunjelul, piperul negru si scortisoara
  • Pastaile si semintele de cereale: lintea si graul incoltit
  • Oleaginoase: semintele negre de susan (o buna sursa de fier, ce ajuta la combaterea si prevenirea anemiei, se recomanda consumul a 2 linguri de seminte de susan hidratate dimineata) si semintele de mac
  •  Fasolea alba si boabele de soia contin la 100 kcal de 8 ori mai mult Fier decat carnea de vita, iar scortisoara chiar de peste 20 de ori mai mult
  • Nuci, arahide si migdale crude si hidratate

Alimente ce trebuie evitate:

  • Alimente fermentate
  • Ceai sau cafea

Mare atentie insa si la aportul de fier, deoarece o cantitate ce depaseste 100 mg de fier pe zi poate face dificila sarcina organismului de a absorbi calciul si zincul.  De asemenea, un exces de fier pe o perioada indelungata poate contribui la aparitia diabetului si bolilor cardiace sau hepatice.

Cel mai recomandat este sa acordam suficienta atentie la cerintele nutritive zilnice ale organismului nostru, sa mancam echilibrat, sa consumam alimente sanatoase si sa ne odihnim suficient.

Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.