Cum imbunatatim sanatatea creierului

Cum imbunatatim sanatatea creierului si ce trebuie sa evitam

Teoria conform careia neuronii nu se pot regenera este astazi usor depasita. Cercetatorii in biologie celulara, cei in boli neurologice si cei in tehnici anti-aging ne dau sperante indemnandu-ne sa credem in reversibiliatea sau cel putin pastrarea functiilor memoriei si a unei minti agere.

Elementele comune ale majoritatii bolilor neuro-degenerative sunt inflamatia cronica si excesul de stres oxidativ provocat de productia excesiva de radicali liberi. Acestea la randul lor impiedica celulele nervoase sa utilizeze glucoza care sa produca in interiorul lor energia de care au nevoie. Creierul are nevoie de glucoza pentru a produce energia necesara functionarii si supravețuirii lui. Daca in interiorul celulelor nervoase ale creierului, nu ajunge cantitatea de glucoza necesara functionarii acestora, acestea degenereaza si mor, iar creierul incepe sa se atrofieze. Drept consecinta capacitatile de memorare si aducere aminte scad si incepem sa pierdem anumite abilitati functionale ale intregului corp (miscare, vedere, respiratie etc.) si functie de locul in care se produce atrofia apar diferite afectiuni. Deci lipsa energiei la nivelul celulelor nervoase, pare sa fie cheia comuna a tuturor afectiunilor degenerative.

Cum putem sa ne regeneram creierul?

Avem la indemana 3 instrumente: o nutritie adecvata, exercitiul fizic si exercitiul mental.

Cercetarile ultimilor ani au demonstrat ca printr-o dieta corespunzatoare, folosind nutrientii adecvati, organismul va continua sa genereze celule nervoase, care sa le inlocuiasca pe cele distruse sau defecte, procesul de regenerare a creierului fiind astfel imbunatatit.

Practicand in mod regulat exercitiul fizic, facand miscare, vom imbunatati fluxul sanguin la nivelul creierului, sprijinind in acest fel regenerarea neuronilor.

Aplicand un program de antrenament mental vom crea noi conexiuni neuronale si intari pe cele existente.

 Top 10 obiceiuri daunatoare creierului

1. Lipsa micului dejun
Micul dejun este momentul perfect oferit organismului pentru a restabili nivelul de glucoza din sange, dupa multe ore de somn, timp in care organismul a fost privat de elementele nutritive. S-a observat ca persoanele care sar peste micul dejun au un nivel scazut de zahar in sange, ceea ce duce la degenerarea creierului.

2. Mancatul in exces
Stomacul supra-alimentat determina rigidizarea arterelor cerebrale, ceea ce duce la o scadere a puterii mentale.

3. Fumatul
Toxinele din tigara odata ajunse in sange sunt conduse spre creier, ceea ce provoaca contractii ale acestuia, care in final cauzeaza diverse afectiuni neurodegenerative cum ar fi atacuri de cord, accidente vasculare cerebrale, Alzheimer si chiar distrugerea neuronilor.

4. Consumul ridicat de zahar
Consumul excesiv de zahar intrerupe absorbtia proteinelor si a nutrientilor cauzand probleme de nutritie, impiedicand astfel functionarea corecta a creierului.

5. Aerul poluat
Nivelul ridicat al poluarii aerului favorizeaza aparitia tulburarilor de memorie, a dementei si creste probabilitatea producerii atacurilor de cord.

6 . Lipsa somnului
Somnul permite atat organismului, cat si creierului nostru sa se refaca. Privarea de odihna pe termen lung duce la accelerarea distrugerii neuronilor si la diminuarea activitatii mentale.

7. Acoperirea capului in timpul somnului
Acoperirea capului cu perna sau cu patura in timpul somnului duce la cresterea concentratiei de dioxid de carbon si la scaderea nivelului de oxigen de care creierul are nevoie. Acest lucru facut in mod repetat poate avea efecte daunatoare asupra activitatii creierului.

8. Munca intelectuala in timpul unei boli
Racelile sau diversele afectiuni fac ca organismul nostru sa fie slabit, iar in astfel de momente, nu este nevoie decat de multa odihna si repaus. Daca totusi va ambitionati sa munciti, sau sa studiati in aceasta perioada, trebuie sa stiti ca creierul va fi supus unui efort suplimentar, ceea ce duce nu doar la o scadere a eficacitatii, dar si la deteriorarea functiilor acestuia pe termen lung.

9. Lipsa exercitiilor de stimulare a creierului
Exercitiile mentale si activitatile care ne pun mintea la contributie, ne antreneaza creierul si il ajuta sa devina mai puternic. 

10. Lipsa socializarii
Coversatiile intelectuale sunt exercitii ce stimuleaza si imbunatatesc semnificativ activitatea creierului.

In final, concluzia este numai una. Cu cat ne imbunatatim alimentatia si stilul de viata in ansamblu, cu atat avem sanse sa ne pastram un organism sanatos si o minte asemenea.

Pofta de o viata sanatoasa!! :)


Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *