Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Culori naturale in delicii sanatoase

Culori naturale

Astazi va propun o incursiune intr-o lume a culorilor si daca tot vorbim de alimentatie raw vegana, evident ca este vorba despre culori naturale. Chiar daca de cele mai multe ori nu avem nevoie de adaugarea altor ingrediente, deoarece majoritatea preparatelor raw abunda in culori, uneori poate deveni chair amuzant sa ne folosim creativitatea intr-un asa sens pozitiv :).

Vom incepe, asadar, de la culorile de baza, ca apoi in functie de cum le combinam sa putem obtine absolut orice culoare. Va trebui, insa, sa avem grija la cantitatile pe care le adaugam cand incercam sa cream o culoare, deoarece nu ne dorim sa alteram aroma produsului pe care-l preparam. Incepeti prin a adauga ingredientul respectiv in cantitati mici, marind progresiv pana cand obtineti culoarea dorita. Ar mai trebui precizat faptul ca celelalte ingrediente ale retetei pot influenta, de asemenea, culoarea finala. De exemplu, daca avem o reteta in care se folosesc curmale, care sunt maronii, le puteti inlocui cu alt indulcitor care nu este atat de colorat, cum ar fi mierea.

Iar acum sa incepem prezentarea culorilor naturale de baza:

Galben

  • Turmericul este un condiment indian ce are nenumarate beneficii asupra sanatatii si ne ajuta sa obtinem culoarea galbena, datorita unui continut bogat de flavonoide. Flavonoidele sunt compusi care se gasesc in fructe, legume si anumite tipuri de bauturi care au efect benefic asupra organismului ca urmare a efectelor antioxidantilor si substantelor biochimice. De asemenea, s-a demonstrat stiintific ca turmericul previne aparitia inflamatiilor si a cancerului. Acesta este foarte utilizat si in tratarea ulcerului.
  • Florile de sofran. Florile de sofran uscate sunt foarte apreciate in lume pentru aroma lor inconfundabila, usor picanta, dulce-amaruie, planta fiind utilizata atat pentru a colora mancarea (in galben sau portocaliu) cat si pentru parfumul sau usor hipnotic.  Atentie insa, daca se consuma o cantitate mai mare, condimentul devine nociv, creand tulburari importante de comportament.

Portocaliu

  • Morcovii sunt cei mai potriviti pentru a obtine culoarea portocalie si nici nu afecteaza prea mult aroma, deoarece dau un gust dulce.
  • Citricele s-ar mai putea incadra in aceasta categorie, dar, nu ne ofera o culoare puternica.

Rosu, Roz

  • Amestecand in blender suc de sfecla rosie, sau suc de merisor cu apa, putem obtine o gama diversificata a culorii rosii. Efectele vindecatoare ale sfeclei rosii fiind destul de cunoscute. Aceasta ajuta la curatarea ficatului si la tratarea afectiunilor biliare. Putin suc de lime stors in sucul de sfecla rosie chiar sporeste vindecarea acestor afectiuni. Sucul de sfecla este si un foarte bun detoxifiant si ajuta nu doar ficatul, ci si curatarea intregului organism de alcoolul in exces, dar este recomandat si in cazul constipatiilor.
  • Fructele rosii (zmeura sau rodia). Acestea aveti grija ca vor schimba aroma.

Verde

  • Spirulina. Bogata în vitamine, minerale si proteine, spirulina e folosita din cele mai vechi timpuri ca medicament natural. Spirulina are o compozitie unica in randul plantelor. Ea contine peste 280 de substante extrem de folositoare organismului, ce sunt asimilabile in proportie de 80%. Spirulina este astfel unul dintre cele mai eficiente tratamente naturale in bolile de ficat, anemii si afectiuni ale inimii. Spirulina contine intregul complex de vitamine B (B1, B2, B6, B8, B12), contine de 20 de ori mai mult fier decat spanacul, vitamina A, beta caroten si proteine. Acestea recomanda spirulina ca un aliment extraordinar.
  • Spanacul, ideal pentru a obtine culoarea verde si nici nu afecteaza aroma.

Albastru si Violet

  • Afinele. Acestea sunt bogate in antioxidanti, Viatminele B, C, E si A, cupru, seleniu, zinc si fier.
  • Murele. Pe langa arom alor intensa si gustul dulce-acrisor, murele sunt bogate in cel mai puternic antioxidant: resveratrolul, acesta fiind totodata si pigmentul ce confera culoarea movalie. Murele contin, de asemenea, vitamine si minerale, oligoelemente si substante active cu rol antiinflamator, antibacterian, antiimbatranire si totodata rol anticancerigen.
  • Varza rosie. Varza are mari cantitati de apa, de pana la 85% cea de Bruxelles si in jur de 92%, cea alba. Substantele tonice precum proteinele, glucidele, vitaminele A, B2, B3, B5, C, E, K, si sarurile minerale precum fosforul, potasiul, calciul, sodiu, fierul, iodul si cobaltul sunt bine reprezentate in compozitia acesteia.

In general, este bine sa porniti de la o culoare deschisa si sa experimentati, adaugand cantitati mici din ingredientele necesare ce va vor ajuta sa obtineti culoarea dorita. Si intotdeauna gustati dupa ce adaugati, pentru a va asigura ca nu se schimba aromele. Iar cel mai important este sa va lasati creativitatea sa va conduca si sa o priviti ca o distractie. Eu, cel putin asa procedez si pot spune ca am avut numai aprecieri pozitive :).

Pofta de o viata colorata si sanatoasa!! :)


Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *