Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Broccoli – Beneficii asupra sanatatii

Broccoli beneficiiBroccoli provine din familia verzei, a conopidei, napilor si a verzei de Bruxelles. Termenul este imprumutat din limba italiana, iar cultivarea pentru prima data a legumei s-a inregistrat prin secolele 17-18.

Astazi, broccoli este una dintre cele mai iubite legume, si asta datorita aportului crescut de nutrienti, ce ofera nenumarate beneficii asupra sanatatii. Tot mai multe persoane au inceput sa includa broccoli in dieta lor zilnica, insa trebuie mentionat faptul ca odata supus la temperaturi mari, prin fierbere isi va pierde nutrientii. Este recomandata servirea lui in stare proaspata, sau eventual fiert la aburi.

15 beneficiile ale broccoli-ului asupra sanatatii

Broccoli contine o multitudine de nutrienti ce sunt extrem de benefici asupra sanatatii, incluzand Vitaminele A, C, acidul folic, fibrele si Calciu. Aceasta leguma minunata a devenit atat de populara datorita acestor substante ce ajuta sanatatea intregului organism, putand sa previna boli grave, asa cum este cancerul.  Multele avantaje pe care le inregistreaza consumul de broccoli sunt datorate fierului, proteinelor (“caramizile unui organism sanatos”), calciului (mineralul care iubeste oasele), cromului, carbohidratilor (care ofera energie organismului), vitaminei A (benefica pentru piele), vitaminei C (inhiba radicalii liberi), antioxidantilor si fitochimicalelor.

  1. Previne cancerul
    Broccoli este bogat in fitonutrienti (sulforafan) care au importante efecte anti-cancerigene. Cercetatorii au demonstrat ca aceasta leguma are un compus numit indole-3-carbinol ce ajuta la dezactivarea unui puternic estrogen metabolit, care favorizeaza cresterea tumorilor, mai ales cele de la nivelul sanilor, in timp ce scade nivelul de 2-hidroxiestrone, o forma de estrogen cu rol in protejarea impotriva cancerului. S-a dovedit ca indole-3-carbinol, un puternic antioxidant ce se gaseste in broccoli, nu numai ca suprima cresterea numarului de celule cancerigene, dar le distruge si pe cele aflate la metastaza. Totodata, oamenii de stiinta au descoperit ca sulforafanul mareste capacitatea enzimelor de a detoxifia organismul, posibil prin alterarea genelor de expresie, cele care grabesc curatarea substantelor carcerigene. Mai mult decat atat, elimina din organismul uman o bacterie ce provoaca cancerul de stomac. 
  2. Ajuta la mentinerea unui sistem nervos sanatos 
    Datorita continutului bogat in potasiu, acesta nu doar ca ajuta la sanatatea sistemului nervos , dar face ca si  creierul sa functioneze in parametrii normali.
  3. Regleaza presiunea sangelui si reduce colesterolul
    Cromul, fibrele si potasiul din broccoli reusesc sa scada nivelul de colesterol rau si odata cu acesta regleaza presiunea sangelui. In plus, luteina din broccoli imbunatateste calitatea vaselor de sange de la inima, protejand impotriva bolilor cardiovasculare.
  4.  Protejeaza pielea de razele solare, reducand riscul cancerului de piele
    Broccoli este benefic in detoxifierea organismului, ceea ce imbunatateste capacitatea de functionare a ficatului, infrumusetand aspectul pielii. Un studiu realizat la Universitatea John Hopkins indica faptul ca sulforafanul poate ajuta la repararea pielii afectate de razele soarelui. Cercetatorii au descoperit ca expunerea la soare este necesara pentru aprovizionarea organsimului cu vitamina D, fara a creste riscul declansarii cancerului de piele.
    Iar datorita continutului de  vitamine A si C intinereste pielea, ajutand in cadrul procesului de regenerare.
  5. Ajuta digestia
    Broccoli contine fibre benefice digestiei. Acestea usureaza digestia, previn problemele cauzate de mesele imbelsugate si odata cu acestea si constipatia.
  6. Elimina toxinele din organism
    Cu fiecare meniu servit, organismul se detoxifica gratie aportului de vitamina C, aminoacizi si sulf. Odata eliminate toxinele, organismul reuseste sa functioneze mai usor si este scazut riscul dezvoltarii unor boli grave.
  7. Controleaza diabetul
    Diabetul este o afectiune suparatoare care, necontrolata, se poate agrava ducand la complicatii. Dar broccoli reuseste sa controleze starea diabetului prin aportul de crom (echilibreaza nivelul de insulina).
  8. Intareste sistemul imunitar
    Daca un sistem imunitar scazut este vulnerabil in calea bolilor, un sistem imunitar puternic prezinta in risc scazut de infectare. Organismul poate fi ajutat prin alimentatie si sport. Cand vine vorba de alimentatie, legumele verzi sunt si de data aceasta cheia, intaresc sistemul imunitar, lucru pe care il inregistreaza si broccoli. Meritele aducandu-se acidului ascorbic sau vitaminei C.
  9. Ajuta vederea si previne cataracta
    Cercetatorii au demarat mai multe teste pe broccoli si au obsevat ca beta-carotenul (descompus in vitamina A) imbunatateste vederea si scade riscul dezvoltarii degenerarii maculare. Contine puternici antioxidanti din familia carotidelor numiti luteina si zeaxantin, care se gasesc in cantitati mari la nivelul cristalinului. Cele 36.000 de persoane care au participat la studiu au consumat broccoli de cel putin 2 ori pe saptamana, iar rezultatele arata ca acestia prezinta un risc cu 23% mai scazut de a dezvolta cataracta in comparatie cu persoanele care nu consuma broccoli.
  10. Previne osteoporoza si intareste oasele
    Cand trebuie sa iti intaresti sistemul osos, alege broccoli.  O cana cu broccoli contine 74 mg de calciu si 123 mg de vitamina C care ajuta la absorbtia calciului in oase si toate aceste beneficii cu numai 44 calorii.  Broccoli este mai eficient decat portocalele, deoarece o portocala are 69 mg vitamina C, nu contine calciu si are cu aproximativ 50-60% mai multe calorii. Cat despre produsele lactate, despre care se spune ca sunt sursa sigura de calciu, acestea nu contin vimania C, ci grasimi saturate – din caterogia celor “rele”. Un pahar cu lapte are 121 calorii, dintre care 42 de calorii provin din grasimi.
  11. Previne anemia si ajuta la pierderea in greutate
    Daca anemia este cauzata de carentele de fier si acid folic, consumul de broccoli vine sa suplimenteze dozele de minerale si previne afectiunea, iar datorita aportului caloric scazut, ajuta la pierderea in greutate.
  12. Intareste sistemul imunitar 
    Broccoli nu numai ca este bogat in vitamina C, ci contine si beta-caroten si o cantitate mica dar folositoare de zinc, seleniu si alte minerale care ajuta in actiunile defensive ale sistemului imunitar.
  13.  Ajuta mentierea unei sarcini sanatoase
    Broccoli contine 94 mcg de acid folic si vitamina B, necesara pentru divizarea corespunzatoare a celulelor in sinteza ADN-ului. Multe dintre anomaliile aparute in timpul sarcinii sunt cauzate de lipsa de acid folic. Iar continutul de acid folic din broccoli previne acest aspect, ajutand fatul sa se dezvolte normal.
  14. Previne maladia Alzheimer
    Un studiu realizat pe pacienti cu risc de dezvoltare a maladiei, care au adoptat o dieta bogata in acid folic, au inregistrat un risc scazut de imbolnavire. Broccoli este in acest sens un aliment care previne maladia Alzheimer.
  15. Controleaza diabetul
    Diabetul este o afectiune suparatoare care, necontrolata, se poate agrava ducand la complicatii. Dar broccoli reuseste sa controleze starea diabetului prin aportul de crom, echilibrand astfel nivelul de insulinei.
Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *