Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Beneficiile semintelor de susan

Semintele de susan

Bogate in vitamine, minerale si antioxidanti puternici, semintele de susan au un rol nutritiv important si numeroase beneficii pentru organism, protejandu-l de multe afectiuni.

Semintele de susan nu au doar un gust foarte bun, ci sunt si o importanta sursa de fibre, mangan, cupru, calciu, fier, fosfor, zinc, magneziu si vitamina B1. In plus, contin grasimi sanatoase, fundamental necesare unei bune fuctionari a metabolismului si a sistemului endocrin. Acestea se remarca si prin cantitatea mare de sesamolina si sesamina, doi compusi activi extrem de puternici care reduc colesterolul si protejeaza ficatul impotriva oxidarii.

 O lingura de seminte de susan contin 5 grame de proteine, 7 grame de carbohidrati si 14 grame de gasimi sanatoase mononesaturate ce ajuta la reglarea presiunii sangelui.

"Suite 101" sustine ca, semintele de susan sunt unele dintre cele mai bune arme impotriva osteoporozei, deoarece contin cantitati mari de cupru. Acesta reduce inflamatiile si durerile cauzate de artrita reumatoida si ajuta la functionarea corecta a unor enzime ce favorizeaza producerea de colagen si a elastinei. Astfel, semintele de susan intaresc incheieturile, oasele si vasele de sange.

"WH Food" precizeaza ca in 30-40 grame de seminte de susan se afla circa 75% din necesarul zilnic de cupru, 37% din necesarul de calciu si 35% din necesarul zilnic de magneziu, pentru un adult. Magneziul din semintele de susan este, de asemenea, extrem de benefic in prevenirea contractiilor cailor respiratorii la pacientii care sufera de astm. Acest mineral este insa eficient si in reducerea tensiunii arteriale si severitatii simptomelor asociate migrenelor.

Si pentru a fi complete, aceste micute minunatii ale naturii contin cantitati importante de antioxidanti si compusi activi care protejeaza organismul de efectele nocive ale radicalilor liberi, prevenind astfel dezvoltarea celulelor canceroase. Iar numeroase studii efectuate in ultimii ani arata beneficiile pe care semintele de susan le au asupra reducerii riscului de cancer de san, stomac si colon.

Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.