Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Beneficiile germenilor proaspeti

Beneficiile germenilor proaspeti

Germenii proaspeţi sunt seminţele de cereale sau de legume care au încolţit. Totodată, sunt produse naturiste obţinute prin germinare, fără niciun fel de tratare chimică şi în condiţii de strictă igienă. Practic, germenii constituie minusculele plante de câteva zile, împreună cu ceea ce a rămas din micuţa sămânţă.

Fiecare sămânţă conţine energia nutritivă şi biologică necesară pentru a dezvolta o nouă plantă. Germinarea este momentul în care sunt activate şi eliberate enzimele adiţionale care sunt inactive în stadiul de sămânţă. Prin mijloace încă prea puţin cunoscute, miracolul încolţirii dezvoltă cantităţi impresionante de substanţe bioactive. Se formează o cantitate uluitoare de energie, sunt generate enzime, plus săruri de fosfor, de magneziu sau de calciu, iar cantitatea lor aproape că se triplează în doar câteva ore.

Germenii conţin seva vieţii!

Toate tipurile de germeni acţionează asupra sistemului imunitar, pe care îl stimulează prin acţiunea vitaminelor, enzimelor şi mineralelor, ale căror cantităţi sunt de câteva zeci de ori mai mari, comparativ cu planta matură. Sub acţiunea apei, volumul fibrelor creşte, pe măsura desfăşurării procesului de germinaţie. Ele accelerează digestia şi asimilarea corectă a alimentelor, ajută la eliminarea toxinelor şi a grăsimilor inutile din organism.

Germenii şi lăstarii sunt plăntuţele care posedă cel mai mare procent de vitamine şi enzime. Enzimele sunt un tip special de proteine şi îndeplinesc un rol de catalizatori pentru toate funcţiile organismului.

Vitaminele A, B, C şi E, existente în aproape toate tipurile de germeni, inhibă formarea radicalilor liberi (fragmente moleculare care pot înconjura celulele şi care provoacă îmbătrânirea organismului).

Proteinele din germeni ajută digestia

Proteinele pe care le consumăm zi de zi diferă destul de mult de proteina umană. Acest tip de proteine trebuie întotdeauna descompuse în aminoacizi, prin procesul de digestie.

Valoarea proteică a unui aliment este conferită de către simplitatea lanţurilor de aminoacizi care compun proteina. Această simplitate este specifică proteinelor de origine vegetală. Atunci când se consumă carne, acest lanţ complex trebuie descompus şi reasamblat în forma proteinei umane cu un efort considerabil din partea organismului. Nu este deloc de mirare că, apoi, acesta se simte vlăguit şi stors de putere.

Ar fi de aşteptat ca aportul caloric şi proteic să ofere organismului mai multă energie. Dar, culmea! După o masă copioasă, bogată în proteine animale şi grăsimi, se resimte epuizare, somnolenţă. În schimb, proteinele din seminţele germinate sunt cele mai uşor de descompus în aminoacizi. De aceea, organismul va consuma o cantitate mică de energie pentru procesarea lor.

Enzimele, mesagerii vieţii

Enzimele sunt răspunzătoare de menţinerea bunăstării organismului. Îmbătrânirea este corelată împuţinării cantităţii de enzime produsă de către corp. Practic, consumând o cantitate sporită de alimente crude, neprelucrate termic, în cadrul dietei de zi cu zi, noi nu facem altceva decât să ne economisim rezerva enzimatică.

În tinereţe, organismul dispune de un sporit potenţial de producere a enzimelor, care, din păcate, se reduce pe măsură ce trec anii. Enzimele exogene, aceste substanţe extraordinare, nu pot fi găsite în hrana preparată termic, întrucât sunt foarte sensibile la temperaturile de peste 42 de grade C. În absenţa enzimelor, toate funcţiile corpului s-ar desfăşura cu o viteză incompatibilă cu viaţa, deoarece reacţiile chimice ar fi mult încetinite.

Printre procesele care consumă extrem de multe enzime (endogene) se numără şi digestia. Din această perspectivă, consumul hranei vii, care se digeră mult mai uşor (cu ajutorul enzimelor proprii) ne ajută să cruţăm din energia şi resursele afectate digestiei.

Germenii şi lăstarii pot fi consumaţi proaspeţi, ca atare sau în salate, sandwichuri, creme, supe sau ornamente rafinate pentru variatele preparate culinare pe care le poate prepara o gospodină pricepută. Germenii proaspeţi sunt recomandaţi în aproape orice împrejurare care impune suplimentarea aportului alimentar cu un produs bogat în nutrienţi. Asimilarea substanţelor nutritive este incomparabil mai eficientă decât în cazul suplimentelor alimentare. Sunt indicaţi, de asemenea, în susţinerea nutriţională a sportivilor de performanţă, în curele de slăbire, în detoxifiere ori în acţiunea de regenerare a organismului după diferite perioade mai dificile.

Germenii conţin antioxidanţi precum vitaminele A, B, C, E, toate mineralale necesare, inclusiv rarităţi (seleniul, zincul), precum şi altele pe care le găsim rareori împreună în acelaşi aliment şi într-o concentraţie atât de mare. Consumaţi proaspeţi, ei sunt alimente care conţin energia vieţii. Sunt foarte importanţi în lupta cu bolile pentru că declanşează procese intense de dezintoxicare şi întinerire!

Sursa articol: Doctor Nutritionist Stoianov Snejana; Sursa foto: yaberemenna.net

Ads Article

Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *