Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Beneficiile fructului minune al iernii – Kiwi

Beneficiile fructului minune al iernii - Kiwi

Kiwi este un fruct exotic care face foarte mult bine organismului, datorita mineralelor si antioxidantilor pe care ii contine. El ne furnizeaza vitamina E, A si C, flavonoizi, carotenoide, potasiu, zinc, acid folic si magneziu. Potrivit Suite 101, are mai multa vitamna C decat portocalele si mai mult potasiu decat bananele. Nu are grasimi, este sarac in carbohidrati si bogat in fibre. Din semintele sale poate fi obtinut ulei, plin de omega 3. Flavonoizii continuti ajuta la neutralizarea radicalilor liberi si apara celulele de oxidare. Vitamina C, care abunda in acest fruct, imbunatateste imunitatea si protejeaza de cancer, infarct si atac cerebral, calmand si durerile provocate de osteoartrita si disconfortul astmului.

De asemenea, kiwi ne protejeaza de gripa. Un studiu italian a demosntrat ca la copiii care au mancat kiwi au aparut mai putine probleme respiratorii si le-a curs nasul mai putin decat celor care nu au mancat. Aceste beneficii se explica tot prin continutul bogat in vitamina C.

Fibrele din kiwi ne ajuta sa avem un colon sanatos, favorizand tranzitul intestinal si prevenind diabetul. Vitamina C, potasiul si polifenolii functioneaza ca o echipa in prevenirea problemelor cardiovasculare, mentinand si un echilibru al fluidelor in organism. Doua fructe furnizeaza mai mult de 5 grame de fibre, adica in jur de 15% din doza zilnica recomandata.

Magneziul continut ne energizeaza si imbunatateste functiile musculare si nervoase, iar acidul folic este esential in timpul sarcinii, pentru o buna stare de sanatate a fatului.

Zincul din kiwi, alaturi de vitamina E, contribuie la o piele frumoasa si un par stralucitor, unghii si dinti rezistenti. Inositolul, o substanta ce se afla in mod natural in kiwi, previne depresia si diabetul, scazand indicele glicemic. Astfel, fructul este bun si pentru cei care vor sa slabeasca. De asemenea, kiwi ajuta la reglarea nivelului colesterolului. Cercetatorii norvegieni au observat ca prin consumul a 2-3 kiwi pe zi timp de 1 luna se reduce agregarea plachetara si scad trigliceridele, doi factori de risc asociati bolilor cardiovasculare. Kiwi mai contine si oxalati, care ajuta rinichii si vezica sa functioneze bine si previn alergiile.

Sursa articol: ziare.com

Beneficiile fructului minune al iernii - Kiwi

Kiwi este un fruct exotic care face foarte mult bine organismului, datorita mineralelor si antioxidantilor pe care ii contine. El ne furnizeaza vitamina E, A si C, flavonoizi, carotenoide, potasiu, zinc, acid folic si magneziu.

Potrivit Suite 101, are mai multa vitamna C decat portocalele si mai mult potasiu decat bananele. Nu are grasimi, este sarac in carbohidrati si bogat in fibre. Din semintele sale poate fi obtinut ulei, plin de omega 3.

Flavonoizii continuti ajuta la neutralizarea radicalilor liberi si apara celulele de oxidare. Vitamina C, care abunda in acest fruct, imbunatateste imunitatea si protejeaza de cancer, infarct si atac cerebral, calmand si durerile provocate de osteoartrita si disconfortul astmului.

De asemenea, kiwi ne protejeaza de gripa. Un studiu italian a demosntrat ca la copiii care au mancat kiwi au aparut mai putine probleme respiratorii si le-a curs nasul mai putin decat celor care nu au mancat. Aceste beneficii se explica tot prin continutul bogat in vitamina C.

Fibrele din kiwi ne ajuta sa avem un colon sanatos, favorizand tranzitul intestinal si prevenind diabetul. Vitamina C, potasiul si polifenolii functioneaza ca o echipa in prevenirea problemelor cardiovasculare, mentinand si un echilibru al fluidelor in organism. Doua fructe furnizeaza mai mult de 5 grame de fibre, adica in jur de 15% din doza zilnica recomandata.

Magneziul continut ne energizeaza si imbunatateste functiile musculare si nervoase, iar acidul folic este esential in timpul sarcinii, pentru o buna stare de sanatate a fatului.

Zincul din kiwi, alaturi de vitamina E, contribuie la o piele frumoasa si un par stralucitor, unghii si dinti rezistenti.

Inositolul, o substanta ce se afla in mod natural in kiwi, previne depresia si diabetul, scazand indicele glicemic. Astfel, fructul este bun si pentru cei care vor sa slabeasca. De asemenea, kiwi ajuta la reglarea nivelului colesterolului. Cercetatorii norvegieni au observat ca prin consumul a 2-3 kiwi pe zi timp de 1 luna se reduce agregarea plachetara si scad trigliceridele, doi factori de risc asociati bolilor cardiovasculare.

Kiwi mai contine si oxalati, care ajuta rinichii si vezica sa functioneze bine si previn alergiile.

Sursa articol: ziare.com


Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! 🙂

Article banner new

Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.