Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Beneficiile consumului de anghinare

Beneficiile consumului de anghinare pentru sanatate
Anghinarea (Cynara scolymus) este considerata de secole a fi o planta cu proprietati curative serioase pentru aparatul digestiv. Provine din spatiul mediteraneean si taramurile arabe, cunoscuta fiind si inainte de Christos de catre vechii egipteni, precum si in Roma antica, unde era considerata o leguma cu proprietati curative si o delicatesa.
Anghinarea este de fapt floarea imatura a scaietelui. Este o planta ierboasa ce creste pana la inaltimea de 1,5 m. Frunzele mari, zimtate se culeg si se usuca pentru prepararea de extract de anghinare, decocturi si tincturi. Inflorescentele inca nedeschise si bazele lor carnoase se consuma ca legume. Anghinarea poate avea mai multe culori precum mov inchis ori verde pal. Exista mai multe specii, spre exemplu Desert Globe, Green Globe, Bog Heart sau Imperial Star.

Ce vitamine si minerale contine anghinarea?

  • Anghinarea proaspata reprezinta o sursa excelenta de acid folic, furnizand 68 de unitati la suta de grame (17% din doza recomandata zilnic). Acidul folic actioneaza ca un factor adjuvant al enzimelor implicate in sintezele ADN-ului. Studiile stiintifice au dovedit faptul ca nivelurile adecvate de folati din alimentatie in timpul perioadei de preconceptie si la inceputul perioadei de sarcina ajuta la preventia defectelor tubului neural al noului nascut.
  • Anghinarea in stare proaspata mai contine si vitamina C (20% din DRZ la 100 g), o vitamina antioxidanta care ajuta organismul sa dezvolte rezistenta impotriva agentilor infectiosi si la eliminarea radicalilor liberi cu potential inflamator in organism.
  • Reprezinta una dintre sursele vegetale de vitamina K, furninzand aproximativ 12% din DRZ. Vitamina K joaca un rol important in sanatatea oaselor promovand activitatea osteotrofica (formarea si intarirea sistemului osos). Nivelurile adecvate de vitamina K din alimentatie ajuta la limitarea deteriorarilor cerebrale, prin urmare, asa cum bine stim, asta inseamna ca va fi de mare folos in tratarea persoanelor ce sufera de boala Alzheimer.
  • Protejeaza impotriva radicalilor liberi datorita continutului de antioxidanti ca silimarina, acidul cafeic si acidului ferulic.
  • Anghinarea este bogata si in complexul de vitamine B, un grup de vitamine care include niacina, vitamina B6 (piridoxina), tiamina si acidul pantotenic, toate esentiale pentru optimizarea functiilor metabolismului celular.
  • In plus, anghinarea are si un continut ridicat de anumite minerale precum cupru, calciu, potasiu, fier, mangan si fosfor. Potasiul regleaza tensiunea, manganul lucreaza impreuna cu enzimele antioxidante, cuprul este necesar in productia celulelor rosii, iar fierul este si el necesar in formarea celulelor rosii.
  • Anghinarea are in compozitie si anumite „substanțe amare“ si cinarina o substanță înrudită cu acidul cofeinic. Aceasta stimuleaza producerea de suc gastric, protejeaza ficatul si are un efect regenerator pentru acesta. Are un puternic efect colagog, stimuland producerea bilei, participand astfel la o digestie sanatoasa.
  • Anghinarea mai conține: polifenoli, oxidaze, flavonozide (cinarozida, scolimozida), insulina, acid clorogenic, glicozidele A si B, mucilagii, tanoizi, zaharuri, acizi (malic, lactic,gliceric si glicolic), derivati triterpenici.
  • Un studiu efectuat la copiii si adultii obezi care au urmat un regim sarac in calorii, a aratat ca cei care au consumat un suc concentrat de anghinare au observat ca senzatia de foame a fost mult diminuata. De asemenea, indicele de masa corporala al acestora a scazut.

Beneficiile consumului de anghinare

  • tratarea problemelor cronice de ordin digestiv, gen dispepsie gastrică manifestate prin arsuri și dureri stomacale, senzație de  balonare și greață.
  • stimulează activitatea hepatocitelor ajutând astfel la depurarea toxinelor din organism. Hepatitele acute și cronice, diversele forme de ciroză (alcoolică sau de etilogie virală), colecistitele cronice beneficiază de tratament cu anghinare.
  • Suplimentar, s-a demonstrat acțiunea benefică asupra nivelului lipidelor din sânge.
  •  ingredientele din frunzele de anghinare ajuta la scaderea nivelului de colesterol și al trigliceridelor prevenind astfel apariția aterosclerozei cu consecințele sale la nivel cardiac și vascular.
  • ercetarile stiintifice au dovedit ca anghinarea ajuta la echilibrarea glocozei din sange si poate fi un adjuvant grozav pentru diabetici.
  • conform studiilor recente, anghinarea are cea mai mare cantitate de antioxidanți dintre toate legumele si intr-un studiu al nivelurilor de antioxidanți ai unor alimente diverse s-a clasat pe locul 7. Unii dintre antioxidanții cei mai puternici din anghinare sunt quercertina, rutina, antocianina, silimarina, luteolina si cinarina.
  • studiile facute pe extractul de frunze de anghinare au concludat ca acesta induce apoptoza (moartea celulelor) si reduce proliferarea celulelor anumitor forme de cancer, incluzandu-le pe cele de prostata, de san si chiar si cele cauzatoare de leucemie. Italienii au descoperit ca prezenta flavonoidelor din anghinare reduce riscul de cancer de san.
  • pulpa frunzelor de anghinare contine un polifenol denumit cinarina, care creste secretia biliara.

Pe langa consumul efectiv al legumei, din anghinare se mai pot prepara si diverse remedii naturiste:

Decoct de anghinare: Puneti 30-40 g de frunze uscate la 1 l de apa clocotita. Infuzati timp de 10 minute. Strecurati si beti 3 cani pe zi, cu 15-20 de minute inaintea meselor.

Tinctura de anghinare contine extract vegetal din planta intreaga inflorita proaspata de anghinare. Puneti 500 g de frunze uscate de anghinare la 1 l de alcool si lasati sa se macereze timp de 15 zile. Prin conținutul de polifenoli si heterozide flavonice aceasta stimuleaza functiile hepatica si biliara si protejeaza ficatul. Metabolitii acestor compusi favorizeaza diureza si eliminarea toxinelor. Este indicata in tulburari legate de incetinirea funcțiilor hepatice si biliare, afectiuni datorate incarcaturii cu reziduuri si toxine a organismului, migrene digestive, artrite, dermatoze. Se administreaza cate 30 de picaturi de 2-3 ori pe zi, diluate in putina apa, intre mese.

Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

S-ar putea sa-ti placa si:

Suc natural de anghinare

Ads Article


Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *