Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Alimente ce combat astenia de primavara

Alimente ce combat astenia de primavara

Oboseala provocata de zilele lungi de munca poate cauza numeroase probleme de sanatate si tocmai din acest motiv trebuie sa gasiti sursele de energie care va ajuta sa faceti fata unui program incarcat. Apatia, cauzata de oboseala, este mai des intalnita la femei decat la barbati si poate avea mai multe surse, dar expertii sunt de parere ca nutritia este factorul dominant. Cu toate acestea, exista anumite alimente care ajuta organismul sa isi procure combustibilul adecvat, atunci cand are nevoie.

Alimentele prezentate astazi va pot ajuta sa aveti un nivel ridicat de energie, contribuind in acelasi timp la mentinerea sanatatii generale, prin continutul lor de substante nutritive.

Alimente ce combat si previn astenia de primavara:

  1. Legumele si fructele proaspete. Dintre legume incercati sa consumati frecvent: morcov, telina, hrean, varza (alba sau rosie), praz, masline, ciuperci, creson, spanac, si chiar in amestec cu ceapa, usturoi sau patrunjel. Dintre fructe, consumati cu prioritate caise, prune, struguri, portocale (sub forma de suc la inceputul micului dejun), lamai (sub forma de suc pentru asezonarea salatelor), mere (cel putin un mar pe zi). Pentru a varia consumul de fructe si legume, va puteti prepara (cu ajutorul robotului de bucatarie) cate un suc din fiecare fel de leguma sau fruct sau mai mult, combinandu-le obtineti delicioase smoothieuri adaptate gusturilor dumneavoastra.
  2. Cereale integrale pe care le puteti consuma dupa preferinte si in alternanta: grau germinat, secara, ovaz. Carbohidratii care se gasesc in cerealele integrale sunt cei care lupta cu astenia. Cu toate ca majoritatea persoanelor se feresc sa includa carbohidrati in dieta lor, adevarul este ca acestia sunt esentiali pentru cresterea nivelului de energie din organism. Pentru ca energia dumneavoastra sa atinga cote ridicate, alegeti carbohidrati complecsi din biscuiti de cereale integrale sau fulgi de ovaz, in schimbul carbohidratilor rafinati.
  3. Mierea care poate fi consumata incluzand-o in diferite bauturi indulcite: limonade, smoothieuri, turmericcino etc. Mierea de salcam este cea mai indicata, deoarece savoarea sa nu schimba gustul bauturii si este intotdeauna lichida.
  4. Polenul crud actioneaza la nivelul neuropsihic prin stimularea bunei dispozitii si a actiunii euforizante, insotita de cresterea capacitatilor intelectuale. Se iau dimineata inainte de a servi micul dejun cate 2 linguri de granule diluate intr-un pahar cu apa sau cu suc de fructe proaspat, indulcit cu o lingurita de miere de salcam.
  5. Nucile sunt bogate in acizi grasi Omega 3. Nu numai ca acestea sunt grasimi sanatoase pentru organism, dar si contracareaza oboseala si amelioreaza simptomele de depresie usoara. Mariti aportul zilnic de Omega 3 cu o portie de 1/4 ceasca de nuci (care contine aproximativ 190 de calorii).
  6. Apa. Doua treimi din corp este format din apa. Aceasta ajuta la controlul temperaturii corpului prin transpiratie si participa la miscarea alimentelor prin intestine. Apa este un ingredient esential in producerea de molecule de energie. “Deshidratarea este una dintre principalele cauze ale lipsei de energie”, spune Grotto.
  7. Pepenele verde este o sursa bogata de apa si electoliti care ajuta la mentinerea hidratarii. In plus, acest fruct este bogat in elemente care lupta impotriva asteniei, cum ar fi potasiul, vitamina C, licopenul si fierul.
Print Friendly, PDF & Email




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.