Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

Alimente bogate in potasiu

Alaturi de calciu si magneziu, potasiul este un mineral esential pentru buna functionare a sistemului nervos, sistemului muscular, a inimii si a rinichilor. O deficienta de potasiu poate duce la stari de confuzie, aritmii ale inimii, si, cateodata, chiar si la crampe musculare.

Insa cel mai frecvent semn al lipsei de potasiu este slabiciunea in tot corpul sau lipsa de energie.

Printr-o dieta normala si echilibrata,  bazata in special pe fructe si legume proaspete, ai siguranta ca iti iei cantitatea de vitamine si minerale de care organismul are nevoie pentru o functionare corecta.

Alimente bogate in potasiu

Specialistii americani in nutritie au realizat si o lista a celor mai bogate alimente in potasiu, dupa cum urmeaza:

  1. Fructe Bananele sunt primele in topul celor mai bogate fructe in potasiu. 100 de grame de banane contin 357 mg de potasiu. Imediat pe lista se afla pepenele galben (cu 350 mg de potasiu la 100 de grame), kiwi, caise si mure cu 300 mg fiecare. Avocado, este un furnizor important de potasiu, cu 485 mg per 100 grame. Portocalele si prunele sunt, de asemenea, o sursa importanta de potasiu. Fructele proaspete sunt, desigur, o varianta mai buna decat cele congelate sau confiate daca vrei sa te bucuri de toata cantitatea de potasiu. Inghetarea acestora sau deshidratarea sunt procese care reduc din proprietatile nutritive ale alimentelor in general.
  2. Legume Sfecla este una dintre cele mai bogate legume in potasiu. 100 de grame de sfecla contin 325 mg de potasiu. Cartofii dulci contin si ei o cantitate suficienta de potasiu, respectiv 575 mg per 100 de grame, iar coaja acestora (care de obicei este aruncata) contine cei mai multi nutrienti. Spanacul contine, de asemenea, o cantitate mare de potasiu, mai exact 558 mg per 100 de grame. Iar in aceeasi categorie intra morcovii, broccoli si conopida. Alte surse excelente de potasiu sunt rosiile si dovleacul , dari si fasolea alba, care contine 561 mg de potasiu la 100 de grame.
  3. Nuci Fisticul contine 1042 de mg de potasiu la 100 de grame, acesta fiind chiar in topul alimentelor bogate in potasiu. Imediat pe lista se afla migdalele cu 746 mg de potasiu, alunele, nucile si nucile de Brazilia, arahidele si nucile pecan.
  4. Ciocolata neagra este, de asemenea o importanta sursa de potasiu.
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Ads Article

Print Friendly, PDF & Email




2 thoughts on “Alimente bogate in potasiu

  1. Alina

    Cred ca in primul rand trebuia sa incepeti cu necesarul de potasiu zilnic, absorbtia lui si alte „detalii” de acest gen.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.