Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

5 verdeturi detox de primavara

5 verdeturi detox de primavara

Tarabele din piete abunda in verdeturi timpurii, precum leurda, urzica, stevia, papadia sau untisorul. Acestea sunt pline de vitamine si minerale si contribuie la detoxifierea naturala a organismului, la tonificarea lui, la remineralizare si refacerea globulelor rosii.

Leurda

Leurda, numita si usturoiul-ursului, care apare prin paduri pe la inceputul lunii martie, are frunzele precum lacramioara cu care adesea se confunda, si miros de usturoi. Frunzele de leurda, alungite, gustoase si sanatoase se folosesc in alimentatie, la supe, ciorbe si salata. Are un continut bogat in vitaminele A si C, sulf, ulei eteric, saruri minerale de calciu, fier, fosfor, sodiu, cupru si adenozina, o substanta care reduce colesterolul. Ajuta la curatarea sangelui, ficatului, stomacului si intestinelor de toxine.

Urzicile

E bine sa fie consumate la inceputul primaverii, cand sunt foarte tinere si fragede. Sunt bogate in vitamine: A, C, B2, K si saruri minerale, precum calciu, magneziu si fier. Acestea regleaza fluiditatea sangelui, calmeaza durerile reumatice, combat alergiile, vindeca anemia, detoxifica si tonifica organismul, regleaza tensiunea, trateaza bolile renale, refac globulele rosii si intineresc celulele. Se pot folosi sub forma de ceai, tinctura, suc sau gatite. Daca le gatiti, nu aruncati zeama in care se fierb! Aceasta poate fi bauta in loc de ceai, fiind bogata in vitamina C. Le puteti gati sub forma de piure, cu usturoi si mamaliguta, sau sub forma de pate de urzici. O cura cu ceai de urzici proaspete, de 3-4 saptamani (cate 3 cani pe zi), ajuta la revigorarea organismului. Sucul proaspat din frunze (100 ml pe zi) este indicat in obezitate si in diabet.

Stevia

Este bogata in nutrienti si nu trebuie ocolita, mai ales acum, primavara. Are un gust acrisor, apropiat spanacului, cu proprietati asemanatoare acestuia. Cele mai bune sunt frunzele tinere, verzi, mici, dar se folosesc si frunzele mari (pentru sarmale in foi de stevie). E bogata in fier, calciu, magneziu, vitamina C si potasiu. Se poate consuma in supe, salate, sau ca si garnitura. Folositi-o imediat ce ati cumparat-o, deoarece e perisabila. E perfecta in curele detox. Are o valoare calorica scazuta si in acelasi timp e foarte hranitoare.

Papadia

“Buruiana” care apare peste tot inca de la primele raze calde ale soarelui si care tare-i supara pe gradinari, stimuleaza detoxifierea ficatului. Contine substante care ii dau gustul usor amarui si este foarte bogata in fibre vegetale. Poate fi consumata in salate, alaturi de salata verde, leurda, urzici, ceapa verde, ridichi. Sub forma de macerat, previne anorexia si constipatia, iar sub forma de decoct se foloseste pentru tratarea cataractei.

Untisorul

O planta mica, cu frunze rotunde, lucioase si carnoase, contine vitamina C si E, calciu, potasiu si fibre alimentare si ajuta la reducerea nivelului colesterolului in sange si la reglarea tensiunii arteriale. Consumul de frunze de untisor in salata, dar numai inainte de a-i aparea florile, scade riscul de cataracta si ajuta la mentinerea sanatatii creierului. In plus, ajuta si la imbunatatirea circulatiei sangelui.

Sursa articol: Sursa 1; Sursa 2; Sursa foto: mixedgreensblog.com

Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *