Urmareste-ne pe Facebook si nu rata nicio stire sanatoasa!

15 alimente bogate in acid folic

15 alimente bogate in acid folic

Exista numeroase motive pentru care este important sa consumam cantitatile necesare de acid folic. Poate cel mai important este cresterea celulelor si regenerarea. Un articol recent din New York Times considera acidul folic ca fiind unul dintre cei mai “zemosi micronutrienti” gasit in alimente iar multe studii sugereaza ca lipsa acidului folic poate duce la boli mentale, cum ar fi depresia.

Acidul folic permite organismului efectuarea mai multor functii esentiale, inclusiv biosinteza nucleotidelor in celulele, sinteza ADN-ului, crearea celulelor rosii din sange si prevenirea anemiei. Acidul folic, cunoscut si ca vitamina B9, este bine cunoscut pentru aplicatiile sale in prevenirea unor deformari fetale, boala Alzheimer, si mai multe tipuri de cancer. Din fericire, exista multe alimente care sunt surse bogate in mod natural de acid folic.

Alimente bogate in acid folic

1. Verdeturile cu frunzele verde inchis

Nu ar trebui sa fie o surpriza ca unul dintre cele mai sanatoase alimente de pe planeta este si cel mai bogat in acid folic. Pentru o “infuzie” imediata de acid folic, luati in considerare adaugarea spanacului, a verzei, a frunzelor de nap si salatei verde in dieta dumneavoastra de zi cu zi. O singura farfurie mare din aceste verdeturi cu frunze delicioase va poate furniza cantitatea necesara zilnica de acid folic.

Mai jos, o lista scurta de verdeturi, care sunt bogate in acid folic

  •  Spanacul - 1 cana = 263 mcg de acid folic (65% DV)
  • Varza - 1 cana = 177 mcg de acid folic (44% DV)
  • Frunzele de nap - 1 cana = 170 mcg de acid folic (42% DV)
  • Mustarul - 1 cana = 103 mcg de acid folic (26% DV)
  • Salata Romaine - 1 cana = 76 mcg de acid folic (19% DV)

Sparanghel

2. Sparanghelul

Acest aliment lemnos este, probabil, cel mai bogat in nutrienti cu acid folic, din intreg regnul vegetal. Doar o ceasca de sparanghel va ofera 262 mcg de acid folic, care reprezinta aproximativ 65% din doza necesara zilnica. Nu numai ca este o gustare delicioasa, sparanghelul este, de asemenea, plin de elemente nutritive necesare corpului, inclusiv vitamina K, vitamina C, vitamina A si mangan.

Broccoli

3. Broccoli

Nu numai ca este unul dintre cele mai bune alimente in detoxifiere pe care le puteti consuma, dar reprezinta si o sursa importanta de acid folic. Doar o cana de broccoli va va oferi aproximativ 24% din necesarul zilnic de acid folic, ca sa nu mai vorbim de o intreaga serie de alte elemente nutritive importante.

4. Citricele

Multe fructe contin acid folic, dar cel mai mult il gasim in citrice. Portocalele sunt o sursa deosebit de bogata de acid folic. O portocala contine aproximativ 50 mcg, si un pahar mare de suc poate contine chiar mai mult. Alte fructe bogate in acid folic sunt: papaya, grapefruit, strugurii, bananele, pepenele galben si capsunile. O lista scurta de fructe bogate in acid folic:

  • Papaya - Un papaya = 115 mcg de acid folic (29% DV)
  • Portocale - O portocala = 40 mcg de acid folic (10% DV)
  • Grapefruit - One grapefruit = 30 mcg de acid folic (8% DV)
  • Capsuni - 1 cana = 25 mcg de acid folic (6,5% DV)
  • Zmeura - 1 ceasca = 14 mcg de acid folic (4% DV)

5. Fasolea, mazarea si lintea

Fasolea si leguminoasele bogate in acid folic, includ fasolea Pinto si fasolea Lima. Un bol mic de orice tip de linte va ofera doza zilnica recomandata de acid folic. In lista de mai jos gasiti cantitatile:

  •  Linte - 1 cana = 358 mcg de acid folic (90% DV)
  • Fasole Pinto - 1 cana = 294 mcg de acid folic (74% DV)
  • Fasole boabe alba - 1 cana = 282 mcg de acid folic (71% DV)
  • Fasole neagra - 1 cana = 256 mcg de acid folic (64% DV)
  • Fasole Navy - 1 cana = 254 mcg de acid folic (64% DV)
  • Boabele de fasole - 1 cana = 229 mcg de acid folic (57% DV)
  • Fasole Lima - 1 cana = 156 mcg de acid folic (39% DV)
  • Mazare macinata - 1 cana = 127 mcg de acid folic (32% DV)
  • Mazare Verde- 1 cana = 101 mcg de acid folic (25% DV)
  • Fasole verde - 1 ceasca = 42 mcg de acid folic (10% DV)

Avocado

6. Avocado

Cel mai iubit fruct mexican, untul de avocado contine pana la 90mcg de acid folic pe cana, care reprezinta aproximativ 22% din necesarul zilnic. Nu numai o sursa de acid folic, dar si de acizi grasi, vitamina K si fibre dietetice. Adaugandu-l in salate veti obtine o masa super nutritiva si sanatoasa.

7. Bamele

Cea mai subtire leguma din lume, este, de asemenea, una dintre cele mai bogate nutritiv. Bamele au capacitatea de a oferi simultan vitamine si minerale, in acelasi timp ajutand si la curatarea intregului tract digestiv de toxine. Cand vine vorba de acid folic, bamele constituie o sursa esentiala. Doar o ceasca de bame va va oferi aproximativ 37 mcg de acid folic.

8. Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles reprezinta o sursa extraordinara de acid folic. O ceasca de varza de Bruxelles va va oferi aproximativ 25% din doza zilnica recomandata. Varza de Bruxelles este, de asemenea, bogata in vitamina C, vitamina K, vitamina A, mangan si potasiu.

Seminte si nuci

9. Semintele si nucile

Nu conteaza daca semintele sunt de dovleac, de susan, de floarea-soarelui sau de in, mancati-le crude sau incoltite, sau in salata, adaugand astfel o importanta cantitate de acid folic dietei zilnice. Semintele de floarea soarelui, semintele de in si arahidele sunt extrem de bogate in acid folic, o ceasca oferind pana la 300 mcg.Nucile sunt, de asemenea, foarte bogate in acid folic, atat arahidele, cat si migdalele. O lista scurta a celor mai bune seminte si nuci:

  • Seminte de floarea-soarelui - ¼ ceasca = 82 mcg de acid folic (21% DV)
  • Arahide - ¼ ceasca = 88 mcg de acid folic (22%)
  • Seminte de in - 2 linguri = 54 mcg de acid folic (14% DV)
  • Migdale - 1 ceasca = 46 mcg pf PC; (12% DV)

10. Conopida

Aceasta leguma din familia cruciferelor este considerata ca fiind una dintre cele mai bune surse de vitamina C, dar este, de asemenea, o mare sursa de acid folic. Doar o ceasca de conopida va ofera aproximativ 55 mcg de acid folic, reprezentand 14% din valoarea ta zilnica recomandata.

11. Sfecla

Sfecla este o sursa mare de antioxidanti, un sprijin in detoxifiere, ceea ce o face unul dintre cele mai bune alimente pentru ficat de pe planeta. Acesta este un motiv bun pentru ca sa o adaugati in alimentatia dumneavoastra, dar si acela ca are un mare continut de acid folic. O ceasca de sfecla va va oferi aproximativ 136 mcg de acid folic, reprezentand 34% din necesarul de zi cu zi.

12. Porumbul

Aceasta leguma populara contine, de asemenea, o cantitate insemnata de acid folic. Doar o ceasca de porumb fiert va va oferi aproximativ 76 mcg de acid folic, reprezentand aproape 20% din nevoile zilnice ale organismului. Recomandat ar fi sa evitati legumele conservate si sa obtati pentru cele proaspete si organice.

13. Telina

Telina este considerata un aliment de mare ajutor impotriva pietrelor la rinichi dar si o mare sursa de acid folic. Doar o ceasca de telina cruda va ofera aproximativ 34 mcg de acid folic, reprezentand 8% din necesarul zilnic.

Morcovi

14. Morcovii

Morcovii sunt o alta leguma extrem de populara, pe care, probabil, o aveti in casa chiar acum. Doar o ceasca de morcovi cruzi va va oferi aproape 5% din necesarul zilnic recomandat de acid folic. Consumati morcovii ca si gustare sau adaugati-i in salate!

15. Dovleacul

Chiar daca nu este o leguma la fel de populara ca cele mentionate anterior, nu putem nega beneficiile nutritionale ale dovleacului. Fie ca e de vara sau de iarna, adaugarea acestei legume in alimentatia dumneavoastra va spori aportul de acid folic:

  • Dovleac de iarna - 1 cana = 57 mcg de acid folic (14% DV)
  • Dovleac de vara - 1 cana = 36 mcg de acid folic (9% DV)

Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Sursa articol: globalhealingcenter.com

Ads Article


Trimite prietenilorShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someoneTweet about this on Twitter
Pofta de o viata frumoasa si sanatoasa!! :)

Article banner new

Print Friendly




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Current ye@r *